BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, September 26, 2012

Trip to Korea 6 Days 4 Nights - Nami Island

Hello dear lovely blog readers. I've been missing for only around two weeks from the last time I updated this blog. Tujuan utama update blog, is that recently, aku fly jalan2 kat Korea. So yeah, saja nak cerita pengalaman serba sedikit kat sana =)

Actually kami pergi under Apple Muslim Holiday. Wasn't really intended to go with this touring company but since Diana dah suggested kat aku saying that ikut company ni macam best, so aku and akak2 aku pun usha la website company ni. Siap akak aku turun kat company Apple Holiday ni bagai to get more info. Dan akhirnya baru kami tau, ada promotion rupanya. Weehuuuu! RM3002 untuk 6 hari 4 malam. Ain't that great? Makan cover, hotel cover, tempat solat cover. Honestly, highly recommended untuk pergi ikut company ni. Aku sangat2 puas hati dengan servis yang diberi. 

Dari Malaysia, rombongan kami seramai 20 orang dibawa terus ke Incheon International Airport oleh Encik Zadil Nor Mansyudi yang menjadi ketua rombongan kami. Disambut oleh tour guide super hot kami, Miss Jennifer Shin yang dah serupa pelakon Korea dah aku tengok ghupe nya. Miss Jennifer is still single, umur dah 37 tapiiiii, she looks very early 30 hokeh. Cantek lagi. Body pun kurus.



Miss Jennifer Shin
Encik Zadil

Dari Incheon International Airport, kami dibawa menaiki bas terus ke Nami Island. Time ni aku dah lost dah. Since flight aku pukul 11.30pm, aku jenis tak berapa gheti tido atas flight, memang sedap ah melayan tido dalam bas. Orang lain sibuk ngadap kecantikan negara Korea, aku dah fly to the dreamland hahaa. Sempat aa tido dalam sejam dua. Ngantuk gila punya pasal. Honestly, on the flight night before, sesaat pun aku tak lelap. Tah, takleh lelap. Cipta rekod gak ah satu malam tak tido. Sedar2 je dah dekat dengan Nami Island hahaa. 

Ok, let's go on with Nami Island. Nami Island ni kalau nak tahu, adalah tempat penggambaran drama Korea yang mula2 sekali famous kat Malaysia ni, that is Winter Sonata. Aku honestly dulu, sumpah tak suka cerita Winter Sonata hahaa. Very melodrama oiiii. Leleh air mata sana sini. Aku kan a lil rock-ish dulu. Mana suka drama leleh2 ni. Tapi still, aku kenal sape itu Joon Sang, and sapa itu Yoo Jin. Aku siap tau lagi dia punya soundtrack. Nami Island ni sekarang bukan lagi under Republic of Korea. Nami Island ni sekarang macam satu negara asing, diorang panggil ala imaginary country lah jugak dimana Nami Island menggunakan mata wang dia sendiri and siap ada immigration bagai walaupun macam takde orang jaga kat situ haha -___-"

Immigration kat situ

Sempat jugak merasa jagung and potato korea. Jagung kat korea a lil bit different dari jagung yang kita ada kat Malaysia. Jagung kat Korea rasa dia macam sticky sikit and kurang manis. I just don't know how miraculously it can turn out to be that way. Tapi potato dia, super niceeeee. Manis and sedap!
I'm holding the potato and the jagung.

Kami ke Nami Island naik bot yang mengambil masa lebih kurang hanya 5 minit sahaja. As seen in the picture above, kami tengah atas bot bergambar dengan akak yang baik dengan kami hehehh. Tak lama pun atas bot tapi very, very, very syok. Bila naik bot tu sambil tengok keindahan sungai, terbayang cerita Family Outing, sebijik oiiii. Cantik sungai nya, nyaman je. 
Pemandangan kat situ

Berbeza lah dengan gambar winter sonata kannnnn. Sebab time ni bukan ler winter, time ni autumn. So takde la gambar macam dalam winter sonata ea. Cam gini je la gambar nye.

Time ni aku baru teringat yang Park Yong Ha dah mati. Homaiiii, aku gila sedih kut time. Tergenang sikit air mata hahahaha

Ok, layankan sikit gambar dari Nami Island sebelum aku menutup post pada kali ini. And oh, Nami Island ni pun ada currency dia sendiri cuma by that time, aku selamba lah kan guna Korea punya currency. Foreigner lah katakan hahaha.

And also, baru teringat, antara kenangan paling manis aku kat bumi Korea ni, dapat solat jemaah bersama2. Time tu terjumpa kumpulan pelajar dari Malaysia yang belajar di Korea currently. Since dah ramai2 camtu, kami pun buat keputusan nak solat jemaah sama2. Kat Korea beb hahahah. Sweet kan? Memang one of the students kat situ dipaksa menjadi imam hahaa. Time ni ler kantoi ghupe nya ada antara ahli group kami, lelaki, yang tak solat rupanya. Hamboiii kau, terus turn off aku tengok diorang hahaa.

So here goes, few pictures kat Nami Island :)


Konon2 nak ganti Yoo Jin la hahaha

That's all for Nami Island. Next coming, Wind Village :)







blog comments powered by Disqus