BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, September 4, 2012

The future is... very near.

Hello people. Rasa macam dah lama blog ni kena abandon dengan aku. Recently, I'm not really into writing. Is it? Well actually, the mood for writing in this blog was cut off by me being active in twitter. Aku actually suka sangat jugak lah membebel kat dalam twitter. That's why aku dah makin kurang blogging.

Anyway, I am approaching my final semester in UIAM or IIUM.  Dalam less than one week, aku akan balik ke uia. Excited? Not really that much. Semangat makin lama makin pudar nak belajar. I'm getting sick of life lately. Part of me really wanted all of these studying life to be ended real soon. Though I'm gonna badly miss the time with my friends.

Recently aku ada keluar dengan sorang kawan ni. Dia currently amek course Quantity Surveying, which some of you might not know, QS ni actually part of Architecture course. Dia, serupa dengan aku, am actually getting sick belajar our own course sekarang. Sudah bosan, mungkin. Hmm. Sempat lah haritu aku borak2 dengan dia, lepas dah habis ni, dia nak buat apa? Sambung master ke? And her answer is quite surprising to me. Dia kata dia tak nak sambung master, or even actually taknak pun kerja under this QS thingy. Dia dah berazam and bercita-cita tinggi jugak lah nak bukak bisnes. Sounds good right?

Benda ni suddenly buat aku terdetik jugak. Aku dah almost 5years belajar IT. Do I really have the passion nak kerja under bidang IT? Because honestly, am getting sick of IT. Minat tu makin lama makin hilang. Semangat makin lama makin kurang bara. Aku dah nak practical. Oh, what should I do with my life after I graduate? 

Aku ada jugak terpikir, macam nak sambung master tapi... not in IT related field. Tapi itu bukan option utama sebab aku, makin dah kurang minat nak belajar. Ada jugak terfikir, hmmm, macam best jugak bukak bisnes. Lagi2 kalau jenis bisnes dari rumah. Waktu kerja fleksibel. Ikut sendiri punya time. But then, masalah lagi. Aku tak ada pengalaman dalam bisnes2 ni. This would be totally suck. At last, aku fikir, jadi salaryman je lah bak kata orang jepun. Kita jadi orang makan gaji. I honestly don't like complicated life. I am more into usual everday, every people does kind of life. Pergi kerja, balik kerja, have a family and die peacefully when I am old. I want it to be that way.

Maybe aku patut bercita2 untuk menjadi suri rumah ada degree je lah hahahh. Duduk rumah, jaga anak, jaga laki. As if lah kan. Macam lah cukup nak tampung hidup kalau laki aku je kerja. Unless lah laki aku orang kaya or banyak gaji kan. Haihhh, cita2 susah nak capai.


And recently pulak tu, aku tengok satu cerita Jepun ni, Freeter, Ie o Kau. Cerita pasal life nak bekerja. Bila tengok cerita tu, terus terfikir, ohhhh, sucks man. I'm gonna hate working life that much. Love it or not, dalam masa 4 bulan bakal mengadap jugak. Hmmm. Anyway, recommended drama citer Freeter ni. Thumbs up for the story line.

Entah lah, biar la aku dok bebel2 kat sini. Currently, otak aku cannot stop thinking about future and my final sem in uia. So that's all peeps. Thanks sebab sudi baca bebelan aku.

blog comments powered by Disqus