BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, September 29, 2012

Ideal man? Lelaki idaman?

Talking about ideal man. Hmm, actually aku ada terjumpa one guy masa pergi Korea haritu my kind of ideal man, or ideal type. Alaa, kalau biasa tengok Korean variety shows, dia suka tanya ideal type seseorang celebrity. This man, bukanlah aku fall in love with him ke apa. It's just, segala personaliti dia banyak menarik perhatian aku. Kira macam tu lah. To be in love or together, not really possible but definitely not impossible lah kan. Bukannya aku tau dia single atau tak. Tak kuasa mak nak tanya nokkk hahahah

So, apa ciri2 yang ada pada this one guy yang buat aku tertarik dengan dia? Bila aku buat checklist balik, actually ada senarai untuk jadi calon suami idaman aku. Tapi untuk perfect spouse agak impossible lah. Not really perfect as in "really perfect" like kaya, hensem and what not. Perfect means perfect in my eyes. Suits what I want. So let's see apa yang ada sangat pada lelaki tu yang buat aku kind of tertarik dengan dia.

First and foremost yang buat aku betul2 tertarik tengok dia, he at least has a strong basic in Islam. Dari apa yang aku tengok sepanjang lah aku ikut serta tour group haritu, tak pernah sekali pun tengok dia tinggal solat. Aku ni jenis perhati orang gak lah. Whether you did perform or not, I can at least see that. Kalau time solat jemaah haritu, memang tak leh nak ngelat lah. So yes, yang tu still can't assure him as someone who performs his solah. But then ada sekali bila kitorang bebas untuk solat sendiri kat Masjid Itaewon, aku nampak sendiri dengan mata aku, dia tak mengelat untuk solat. Siap solat sunat bagai (if I'm not mistaken la. kot salah xtau la hahaa). Padahal the other 2 guys yang ikut sekali touring tu dah ngelat solat secara hebatnya. Jalan2 sekitar situ amek gambar je. Ni baru satu, belum campur lagi aku kagum bila dia cerita bab halal haram. There's one night bila kami 3 beradik dok lepak sekali dengan dia, dia dok bercerita macam2 termasuk hal berkaitan agama Islam dan politik. Yes, I am impressed.

Pastu another thing yang buat aku tertarik is the fact that he is way older than me. I'm pretty sure about that. Tapi old, not as in dah cecah umur 40 ke hape. Tak lah tua sampai macam tu. Probably in early 30's, I'm not sure. Entah, lately ni aku senang tertarik dengan older man. Sebab pemikiran ke? I'm not sure. I'm getting tired facing young man who don't think maturely maybe. The fact that aku sendiri miliki pemikiran yang sumpah keanak-anakan, I think I need a more mature man to guide me to be more lady like, I mean, to be more mature me. Or maybe, me myself already tired of waiting for young man to be more braver in approaching me hahaa. Tapi yang penting aku suka bila tengok lelaki sambil boleh tunjuk playful and childish side, sambil matang bila lakukan sesuatu. That's what he has. Oh, my, aku boleh cair tengok lelaki macam ni.

The fact that he talks well. I can see how well he can talk when he is with us the other day. He talks well and very confident with whatever stand that he holds. Which I thinks suits me like a lot. As people know, I don't really talk well. I can only talk well with those people I am comfortable with. I have this feeling that this kind of guy can lead me very well when conversing. And make me feel comfortable to be with. This kind of guy okeh, not this particular guy. I don't really know this guy that well lah kan to actually judge him. Tapi this kind of guy lah that is within my search for future husband. The one who can leads me well, in conversation as well in life.

And final fact is that he travels a lot, like A LOT. Myyyyy kind of guy. So far orang2 rapat aku ramai tahu antara sebab aku cuba sedaya upaya nak melancong satu dunia time muda2 gini is that the fact I am afraid to get my-father-kind-of-husband yang tak suka sangat pergi melancong. Aku takut lepas kahwin nanti dah tak punya peluang untuk melancong satu dunia dah. Tu la sebab nye keje aku doh perabeh duit melancong sekarang ni. Risau la nanti tokleh melancong dah. I was raised being kept only at home. First time naik kapal terbang time umur 23 tahun. Agak kelakar dan kesian disitu. Hmmm. So sebab tu lah this kind of guy is my kind of guy. I am really searching for a guy yang suka jalan2. Tak selalu pi overseas pun takpe. At least lah, selalu jalan2 cuti2 Malaysia pun aku dah seronok. Tapi dapat jalan overseas lagi best lah hahaha.

So ni lah antara ciri2 lelaki idaman aku. Idaman je. Bukan aku expect to fully dapat this type of guy yang memenuhi semua ciri2 tuh. But as far as you guys can read, I've mentioned nothing about looks. Because looks, don't really have any impact on me. Those charms come first, look will be the last. With look but without these charms pun a guy is nothing to me. And supposed ada few lagilah ciri2 tapi mahu list out semua, better list out the main point only, kan? heheh

So if any guy rasa dia memenuhi ciri2 diatas, sila contact aku tanpa segan silu. Kita boleh buat arrangement hahahah. Ok, gua gurau je. Bye.


blog comments powered by Disqus