BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, November 28, 2011

Suara pikachu

Aku ni actually bukan lah jenis reti nak layan budak. You know, those little toddlers or even infants, I feel very suck when playing with them. Terus terang aku cakap, aku main dengan kucing lagi superb dari dengan budak2 kecik. Sumpah weh aku cakap, kelemahan utama aku budak2. You can actually imagine me, every time aku jumpa baby and suddenly my mom put the baby on my lap, I will be like, stone. Sumpah aku macam batu kat situ weh. Aku tak reti nak agah2 baby ni semua T___T. Kadang2 aku pun sangat pity diri. Aku bukan tak suka mereka. Aku suka. Cuma aku tak punya kemahiran nak layan mereka. Nak kata sebab aku anak bongsu tak jugak. Kakak aku yang beza setahun dengan aku pun boleh main dengan budak kot. Oh, ya, babies and toddlers aku suka lah. Yang dah umur 9 tahun dan ke atas tu sila jauhkan diri mereka dari aku hahaha. Sebab most of the time aku tak tahan dengan mulut mereka yang celupar masih tak punya kesedaran diri atas kesensitivitian orang Melayu yang selalu cakap berlapik HAHA. Ye, mereka tu slumber gila bercakap ikut sedap mulut mereka menyebabkan aku pun malas nak layan mereka haha.


Anyway apemende tah aku bebel panjang2 ni tah. Aku nak cerita ni je, haritu aku balik kampung. Kat kampung tu ada pulak laa budak tecik sorang ni, anak sepupu aku so kira anak sedara aku lah kan. Umur dalam 2 tahun kot tak silap. Nama Alia Maisarah. Panggil Yaya je. Aku actually geram laa dengan budak2 kecik ni sebab mereka comel. Tapi unfortunately, every time aku cuba nak dekat dengan dia, dia lari. Aku dok panggil laa nama dia, tapi dia buat tak layan. Ada one time tu aku macam nak halang dia jalan then dia kata, "Tepi, tepi" dengan bahasa pelat nya. Uishh apekah perasan korang dihalau oleh budak umur lima tahun sumpah sedih kan HAHA T_______T


So aku pun malas lah nak layan beliau. Ye lah, dah kena halau, sape laa kita kannn T___T. Tapi pastu time nak balik, aku tengah siap2 pakai tudung semua, tiba2 aku tergerak hati nak kacau budak kecik ni. Actually lah kan, aku ni macam boleh jugak lah buat suara macam suara dalam anime. Alaaa, tengok anime korang paham la. Nak kasi senang paham, korang bayang laa suara Pikachu or suara Upin Ipin. Haaa, suara macam tu. Aku actually jarang keluarkan suara tu kat orang lain selain family rapat aku sendiri. Aku tak pernah terfikir pun nak guna suara tu bercakap dengan budak kecik. So that time aku panggil budak kecik ni then aku cakap dengan nada nyaring macam suara pikachu tu, "Haiiiii, name awak sapeee?". Dari elok budak tu nak lari dari aku, terus tiba2 dia terdiam. Terkejut kut dengar suara aku hahah. Then aku haiiii lagi kat dia. Tiba2 dia tergelak. Aku pun gelak la sekali. Dia macam suka. Then kakak aku suruh aa aku cakap lagi haiii kat dia. Sebab dia suka. Nampak sangat dia suka! First time weh budak2 bagi perhatian kat aku ahaha! So aku ape lagi, dok haiiiii haiiii lah kat dia. Tergelak habis budak tuh. Best kot tengok suara anime live depan dia haha. Then lepas tu dia pergi makcik aku dok jerit2 haiiiii, haiiiiii. Aku dah macam tergolek2 gelak kat belakang. Makcik aku siap tanya, "Apa laa kamu dah buat dengan si Yaya ni?". Aku sengih je haha.


Akhirnya berjaya jugak aku jumpa idea camne nak layan budak kecik. Sumpah sebelum ni aku tak reti laa with infants and toddlers. Selalu action aku mesti aku hai budak tu then budak tu tak layan haha. Pasni dah ada laa cara nak main dengan budak kecik hehe

blog comments powered by Disqus