BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, November 23, 2011

Pabila aku terkunci kat bilik sendiri -__-"

Aku buat kerja gila betul laa harini. Actually petang ni supposedly aku ada kelas SQA. Tapi memandangkan perut aku sakit and aku dah gila babas malas nak jalan pergi kelas and also aku ada exam esok and ada programming and assignment nak kena submit so aku pun buat keputusan nak ponteng kelas. So I was left alone in the room. Roommates semua dah keluar pergi kelas.


Aku pun lepak sorang2. Tiba rasa macam nak pergi toilet lah pulak. Dah jadi kebiasaan aku lah kan, everytime takde roommates, bila nak pergi toilet je mesti kunci pintu untuk nak elakkan kasi peluang kat pencuri nak curik2 masuk. So aku bangun dari katil. I was kinda dozed off at that time so aku macam lah nampak kat atas meja aku ada kunci bilik. Aku capai "kunci" bilik aku then aku menapak keluar dengan riangnya. Aku sarung selipar toilet. By the time aku tarik pintu nak kasi rapat nak tutup, in a split second jugak lah, betul2 timing pintu tu tertutup rapat, tiba2 aku macam ternampak actually benda yang aku pegang tu bukan kunci bilik, rupanya jam tangan aku kot!! I was like, "Oh shittt!!". Betul2 tepat pada waktu pintu tertutup baru aku perasan yang aku pegang tu jam, bukannya kunci. Sumpah aku dah jadi blur gila time tuh. Aku dah macam ternganga sat kat situ, macam orang bodoh gak ar. Otak sumpah kosong tak dapat pikir apa pun time tuh. It was like, terkejut sangat maybe dengan apa yang dah jadi yang sangat unexpected haha.


Lama sikit, no, lama gila jugak lah aku ternganga depan bilik baru tiba2 dapat idea nak kena buat. Aku berlari naik atas kat tingkat 5, pergi cari Fida. Ketuk2 pintu, roommate dia bukak. Tanya Fida mana, dia kata Fida dah lama keluar. Aku dah macam, alamaaaaak. Then aku berjalan dengan hati separuh hampa turun balik tingkat 4. Then kat tangga tu tetiba terjumpa. I was like, gila menjerit time tuh, "Fidaaaaaaa!!!". Haha, sumpah excited aku jumpa Fida. Then aku tanya Fida ada tak nombor Zati dengan Qilah. Fida pun cari laa kat dalam fon dia. Cari punya cari, dia kata, "Weh, nombor diorang aku takde, nombor ko aku ada lah". So I was like, pe jadah nya nak nombor aku lah kan hahah. Then Fida pun bagi idea suruh aku lari pergi ofis time tu jugak. Masa tu dah pukul 4.55pm. Ofis tutup pukul 5. Aku pinjam jubah and tudung Fida then aku lari gila bapak pecut turun 5 tingkat sumpah takut ofis tutup time tuh uishhh! Sampai je ofis mintak kunci then ofis dok tanya la macam2 pulak. Nombor matrik la, no fon lah. Aku jawab macam bullet train time tuh hahah. Laju je aku sebut. Then akak ofis tu kata, "Saya bagi awak pinjam kunci ni 5 minit je. Sebab saya nak tutup ofis dah ni". 


Aku pe lagi, berlari2 cheetah gak ah naik sampai tingkat 4. Peh, tak tipu, sumpah penat woii time tuh. Gila ah. Turun naik 4 tingkat macam turun naik satu tingkat lah kan pffft! Aku bukak je pintu tengok2 kunci aku betul2 atas katil. Walhal sebelum keluar bilik aku memang duduk mengadap laptop atas katil pun. Macam mana laa aku takleh perasan kunci aku before this atas katil je. Ishhh!


Aku pulangkan jubah and tudung Fida. Aku dok genggam erat2 kunci aku cuak takut tertinggal kunci lagi. Sebelum masuk bilik aku singgah toilet dulu, kasi lepas hajat. Lepas je keluar toilet terus ternampak roommate2 terchenta, Qilah and Zati dah ada depan bilik. Frust gak aku time tu haha. Aku pun dok cerita lah dekat mereka dengan penuh semangat waja kisah perjalanan aku harini. Depa dok gelakkan aku kuat2 haha. Then pastu jugak Syidah pun balik. Sedikit sia2 usaha aku ambik kunci tadi haha.


Tu laa alkisah nya. Padah memonteng kelas aku panggil kisah harini haha.Sumpah penat tapi yang best nya lepas je aku masuk bilik, I got good news. Programming extend hantar hari ahad. Wuhooooooo!!!!!

blog comments powered by Disqus