BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, November 23, 2011

Some of the friends disappoint me

Aku actually ada perasan lah, bila aku selak2 facebook, bukak2 blog orang, usha sana, usha sini, aku perasan lah, ada member aku rupanya dah remove aku dari friend list diorang and dah remove aku dari blog list diorang. I don't know why. Tiba2 je aku tengok aku dah di-unfriend kan oleh minah sorang ni. Tiba2 blog aku hilang dari blog list sorang minah lain pulak. Pelik juga.


Pikir punya pikir, siasat punya siasat, andaian demi andaian, I came to a conclusion, diorang mungkin rasa tercabar dengan fahaman politik yang diorang miliki. Itu pun lepas aku tilik diorang lama2 baru aku perasan rupanya diorang ni semua penyokong kuat pihak pembangkang.


Aku rasa mungkin diorang rasa offended dengan postings aku pasal politics. Yes, aku mengaku, even aku natural, posting aku actually banyak jugak memihak kepada kerajaan. Tapi tidak lah aku nak kata penyokong kerajaan dan tidak lah pulak aku nak kata aku pembenci pembangkang. No, I'm not. Aku masih buka pandangan aku kepada rasionalisme. 


Aku sampai sekarang tak faham kenapa mesti diorang ni nak unfriend aku, nak remove aku punya blog dari blog list diorang. Kalau katakan lah aku ni memang penyokong kerajaan sekalipun, salah ke aku nak berkawan dan bersaudara dengan penyokong2 pembangkang? Salah ke? Kalau kita penyokong parti yang lain2, kita tak boleh berkawan lah ye? Ni lah pincang nya orang Melayu sekarang.


Terus terang aku kata, aku kecewa. Aku kenal dengan diorang dulu pun atas dasar betul nak berkawan. Bila aku dah utarakan pendapat yang lain dari pandangan diorang, aku dibuang dari menjadi kawan diorang. Aku kecewa, ye, aku kecewa. Orang mungkin kata aku emo lah kan bila buat posting macam ni. Tapi aku just nak luahkan je. Aku tak faham kenapa perlu extreme sampai dah taknak kawan dengan aku semata2 kita tak punya pandangan yang sama.


Nasib baik lah followers blog aku masih stay. Sebab yang follow aku ramai peminat Kpop. We don't give a damn pasal fahaman politik kami. We united with Kpop, hidup Kpop! (tiba2 hahah). *ini aku sarkastik. menunjukkan betapa aku actually kecewa gila dengan kawan2 aku sendiri*

blog comments powered by Disqus