BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, September 14, 2011

Berat aku turun lagi wuhuuu

Tadi pergi Giant dengan kakak and parents aku. Mereka singgah ke UIA sebentar since kakak aku masih ada urusan lagi pasal graduation dia. Walhal graduate tahun depan, banyak benor pulak benda nak settle. Neway, back to the story, pergi Giant sebab kakak aku nak borong barang2 exercise dia. Borong stuffs like the mat, ball, dumbells, well stuffs like that. Aku macam tak berminat lah pulak nak borong anything, so aku pun melilau lah pandang barang2 kat sana. Usha punya usha, I saw something that I really like: penimbang berat hahaa. Jenis yang boleh timbang fat mass semua, oh lagi laa aku suka ngeh3. And of course, free itu lagi laa aku suka. So aku pun mintak laa kat sister yang jaga kedai tu, boleh tak aku nak timbang. Dia pun kata boleh. Pe lagi, aku timbang lah. Bila timbang, something that makes me feel excited, berat aku turun wuhuuu! 1 kg wahaha. Still, ok whattt. Since aku punya body ini very susah nak turun kan berat. And aku baru 3 hari duduk UIA. Lepas ditolak tambah bahagi darab (ok melampau), I have lost in total 5kg, at least, dari time aku sakit masa exam final haritu, sampai lah puasa, sampailah raya, sampailah masuk UIA balik. 5kg in total is such a huge achievement for me actually hahaa. Kedengaran macam sikit lah kat telinga korang. The fact that aku actually tak diet, hanya eats moderately, lagi menggumbirakan hati aku jugak lah. Tak yah laa nak diet apa semua bagai. Makan sikit2 tapi semua aku tibai.


Hari tu bila jumpa member aku, Haikal, dia buat muka terkejut. Ingatkan sebab apa. Rupanya dia terkejut tengok aku macam dah agak kurus (agak je laa. Takde lah kurus benor pun). So I was like, "Ape? Ape? Tak dengar lah. Ulang balik hahaha". 


I got another 5.5kg to go sebelum aku sampai ke berat yang betul2 sesuai. Sekarang bmi aku masih normal, around 24. Tapi almost masuk overweight jugak lah so aku actually masih gemuk haha. Insya Allah, akan diusahakan lagi untuk kurangkan berat. Actually takde usaha sangat pun. Dok uia ni gara2 nak jimat duit and also bila berjalan kemana2 kenderaan utama aku nak tak nak adalah kaki menyebabkan sedikit sebanyak membantu kepada pengurangannya berat badan aku haha. Dah duduk bilik pun tingkat 4 lah kan. Tak naik bilik kang, tak dapat nak berehat, nak tido lak kan.


Sekarang ni pulak bila bangun pepagi je, aku rasa kebuluran yang teramat sangat3. Sebabnya sebelum ni duduk rumah, bangun pagi je dah siap ada nasik goreng bagai. Nugget lah, hot dog lah. Semua mak aku dah masak kan. Ni bila kat sini, bangun pepagi ada kueh raye sajeeee. No other choices. Roti pun takdak lah kan. So aku nak tak nak kena turun jugak beli sarapan. Beli sarapan dah mahal pulak. Bihun satu bungkus dah bape hinggit. Aku beli ayam goreng sekali. Dah macam harga lunch pulak. Pembaziran di situ. So aku pun decide nak makan breakfast tu sambung jadi lunch. So aku memang tibai separuh je breakfast. Separuh lagi aku memang simpan untuk makan lunch.


Happy dengan berat yang makin berkurang. Tapi aku memang tamau reveal lagi lah kat sini berapa berat aku sekarang. Sebab aku still rasa malu dengan berat sebegini wahaha. Tunggu lah bila berat aku dah sampai tahap stabil sok baru aku reveal ek wakaka. Teruskan usaha! Turunkan lagi berat anda wehuuu!~

blog comments powered by Disqus