BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, June 27, 2011

Bersih 2.0

Sekarang ni tengah sibuk pasal perhimpunan Bersih 2.0. Merata2 kat internet orang ajak join bersih ni. Aku, of course,TIDAK berminat dengan benda2 macam ni. No offense, takde bagi faedah kat aku hahaha. So, yeah, malas nak ambil tahu pasal bersih ni. Cuma nak pesan laa kawan2 yang nak join bersih ni, bak kata pihak Oh! Media : 


"Siapa yang join demostrasi BERSIH tu nanti, pastikan bila dah selesai, keadaan sekeliling pun BERSIH sama ya. Jangan tinggalkan sampah bersepah lintang pukang pula. Baru kena dengan nama BERSIH. Kebersihan itu adalah separuh dari iman, dalam segala hal."


Jangan tinggal sampah. Buat kotor negara aku je haha.


Anyway, kongsi serba sedikit lah pasal perhimpunan2 ni semua. Ayah aku dulu, time masih mahasiswa lagi, pernah join jugak perhimpunan haram ni. Ye lah, orang muda lagi kan. Saja nak try konon nya. Teringin gak nak rasa apa semua demonstrasi ni semua. Dia pun join lah time Anwar Ibrahim buat perhimpunan entah tahun bila aku tak ingat. Dalam era 70-an kut. Time ayah aku masih belajar. 


Ayah aku cerita, dia menyesal join perhimpunan ni. Sebab apa? Sebab tak memasal dia dan rakan2 dia kena tangkap, lepas tu amek kau, sumbat masuk penjara. Sumpah nyesal join! Bak kata ayah aku lah haha. Dia kata apa ingat ingat best dok penjara? Walau hanya sehari. Sehari je kut dia kena tahan. Menyesal tak sudah sampai sekarang. Aku pun tak sure macam mana banduan di layan. Tak silap aku lah ayah aku cerita, dia kena kencing kat dalam sel penjara tu jer. Makan pun entah apa2. Memang gila teruk ar pengalaman masuk penjara tuh. 


So nasihat aku kat korang, takyah lah kot nak testing masuk penjara. Pikir 2-3 kali ar. Melainkan korang nak rasa pengalaman lain dari yang lain hahah. Buat siapa2 yang berminat nak join bersih tu, aku nasihatkan berhati2. Jangan sampai kena tangkap polis. Boleh jadi pengalaman paling berharga nak cerita kat anak cucu nanti haha.

blog comments powered by Disqus