BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, May 29, 2011

Bila artis Malaysia tak puas hati dengan Super Junior

Ni kisah artis Malaysia tak puas hati dengan Super Junior sampai dok update twitter bagai nak rak ni haaa. Okay ni la pendapat aku. Honestly aku nak cakap, aku sebenarnya kesian jugak kat diorang ni sebab nak guna toilet pun tak dapat. Hak asasi manusia nak guna toilet ni aku tahu tu. Tapi apa nak buat,diorang tu kan tetamu. Layan jugak lah macam tetamu. Kau tahu, aku kalau tetamu datang, aku tak berani keluar nak guna toilet. Aku kasi tetamu guna habis2 baru aku keluar guna toilet haha. Tapi chill lah. Still aku tetap kesian korang tak dapat guna toilet. So aku paham lah yang pasal isu toilet kenapa korang nak marah2. 

Tapi yang si Mila ni I was like WTF? Apa masalah minah ni? Bukan dia perform sekali pun kat situ kecoh je lebih kak oi.
Statement dalam kotak no 1. Sheeshh. Malaysians have been respected LOOOOOONG time ago lah you stupid. Tun Dr Mahathir. Simple example. Enough said. Bukan nya takde Malaysian respected. Ayat ko tergantung buat orang salah faham haha (sebenarnya dia nak suruh respect Malaysian ARTIST lah tu). Cukup nak kata sini kalau nak dapat respect jadi lah macam Tun Dr Mahathir takyah jadi artis :)

Ayat dalam kotak no 2. F*ck off you b*tch. Okay termencarut. Mintak maaf haha. Super Junior NEVER miming okay. I'm not sure about other time. Tapi most of the performance I saw mereka TAK PERNAH MIMING LA SUKA2 JE TUDUH ORANG MIMING KAU ADA BUKTI KE CIK MILA? There's difference between miming or tak miming. Kau kata kau artis pun tak tahu beza ke cik mila oii?


Yang ni the other 2 artists yang mengadu pasal toilet. Alolo kesian ye bang tak dapat guna toilet. Nanti balik rumah kencing puas2 ye :)


Biasa lah kat mana2 pun amalkan double standard ni. Itu yang ramai manusia berlumba2 nak dapatkan fame, nak jadi rich and famous. Sebab nak layanan lebih baik. Kau nak kata kat Malaysia je jadi? Tak jugak lah kan. Kat mana2 kat dunia ni pun jadi jugak benda macam ni.

Senang je cik kak dan cik abang semua. Tak yah sibuk2 kutuk artis Korea ni semua. Bukan diorang kesah pun dengan apa yang korang cakap. Celah gigi tak bagi kesan apa lah pun kat diorang. Sekarang ni lah kan, kalau tak mahu double standard, korang kena lah upper standard kan lagi standard korang tu supaya standard dapat jadi macam diorang ni. Baru lah tak kena pijak2. 

Terus terang kata lah kan, even dengan standard korang ni, aku tak rasa boleh tarik pengunjung belia sampai sejuta. Korang rasa boleh ke? Macam susah je lah kan. Tapi mungkin lah kot, MUNGKIN kalau dia jemput macam Siti Nuhaliza ke or artis yang tinggi sikit standard mampu tarik pengunjung lagi ramai dari korang ni. Ni lah sebab kerajaan kena bersusah payah bayar mahal2 nak jemput artis Korea. Untuk menjayakan misi 1 juta belia ni. Nak harapkan korang nama2 disebut kat atas. Fuhhhh, rasa akan angin meniup pasir kat kawasan audience siap ada bunyi gagak lagi (style dalam anime). 

Lagi2 kalau nak tarik penonton orang Cina and Indian. Harapan lah beb kalau artis Melayu. Bak kata Mila, kita kena jemput Black Eyed Peas, Beyonce dengan Rihanna lah. ARTIS MALAYSIA TAK LEH LAH NAK TARIK PENGUNJUNG RAMAI2. Mereka tak cukup standard lagi heheh.

Cukup di sini. Aku dah judge secara adil mungkin. Aku mungkin peminat Super Junior tapi aku rasa isu toilet tu salah jugak lah. Tapi aku rasa kekurang-ajaran mulut artis Malaysia ni pun cam siot je lah kan. Okay, daa :)


Edit: (Link) Walau aku minat Kpop aku tetap anak Melayu lah (Ini untuk hater aku yang komen kat bawah tu dan haters yang lain)


More Edit (Link): Tak perlulah translate tweets ke English dan Azwan Ali perlu minta maaf

edit: just nak tambah sikit. berkenaan isu toilet. It think many misunderstood yang toilet tu toilet awam yang macam kita selalu guna yang ada kat merata-rata. Just for information, my friend yang jadi committee kat sana said that actually toilet tu macam toilet bergerak jugak lah. Toilet yang takungan tu. It's not the normal toilet. If you get what I mean. So actually tujuan utama organiser hanya benarkan Suju guna sebab diorang takut toilet tu busuk or even berbau bila dah guna ramai2. Malu lah kan kalau Suju masuk toilet lepas tu toilet tu gila kotor. If you get what I mean lah :)

blog comments powered by Disqus