BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, May 26, 2011

Nur Kasih versus Sassy Girl? Apa cer?

Semalam pergi pasar malam. Dengan kakak aku. Alang2 ayah aku datang jemput, aku pun ngengada lah nak pergi pasar malam. Sebab belum sekali pun pernah sempat nak pergi pasar malam since the very first week aku kat sini.


So siapa yang pergi pasar malam semalam, mesti ada dapat flyer yang warna oren dari one club yang famous kat UIA nie. Tak perlu disebut kelab apa. Aku bila dapat terus scanning lah apa benda dalam flyer tu. Page depan okay lah. Cerita pasal earthquake kat Jepun semua. Tanah runtuh kat Hulu Langat (kampung aku) tu. Everything laa yang memberi kesedaran. Then lepas tu aku pusing kertas tuh, usha pulak apa yang ada kat belakang flyer tuh. Tajuk atas sekali aku tak berapa sure tapi lebih kurang macam ni lah, "Sassy Girl VS Nur Kasih". Aku peminat Korea. So aku macam berminat lah apa isi yang nak diletak kat dalam tuh. Apa sangat yang nak di-versus-kan tu. Sekali bila baca, without any strong points kat dalam tuh, lebih kurang macam ni lah isi dia, aku tak ingat, "Kami tak ingin  nak banding kan bla bla bla, kami cuma.." entah apa tah tak ingat sangat tapi the main thing is dia macam nak suruh kita fikir sendiri jugak lah apa beza Sassy Girl dengan Nur Kasih. I was like "Huh?". Tajuk punya besar macam nak kasi isi gila bapak bagus then suddenly karangan isi kandungan semua tergantung. Kalau ambil BM tuh, fail oii fail. 


Okay, dia suruh banding. Meh aku banding. Apa nak banding? Sassy Girl tak tutup aurat? Sassy girl main pegang2 dengan boyfriend? Gitu huh? 


Aku, terus terang cakap I have nothing against Nur Kasih The Movie or Nur Kasih drama ke hapa. Aku layan cerita Melayu okay. Tapi more to drama kekeluargaan semua lah. So jangan nak tuduh aku tak sokong industri Tanah Air apekebenda lah kan. Just sebenarnya, aku macam agak anti pada orang yang obses dengan Nur Kasih ni. Mereka kata Nur Kasih penuh keislaman sampai ni lah, nak hentam pulak cerita Korea yang jauh gila nak buat perbandingan sebab cerita itu bak kata obefiend, kapir yang berlakon bukan orang Islam. Kalau nak buat perbandingan cuba ambil cerita rempit2 kat Malaysia yang orang Islam berlakon ke. Baru gap dia dapat dikecikkan. 


Okay dia nak perbandingan. Meh sini, aku nak banding sikit. Sikit je lah. 


1. Pelakon utama Nur Kasih, Tiz Zaqyah tu pakai tudung dalam movie and drama tapi di luar tak pakai tudung. Seksi tak seksi itu hal dia. Tiz Zaqyah: Orang Islam.


2. Aku tak pernah tengok cerita Nur Kasih. Aku tak boleh nak nilai lebih. Tapi since drama or movie ni pasal suami isteri, so rasa, mesti ada jugak adegan yang melibatkan pegang tangan ke apa ke. I'm not sure about that. Mungkin ada lah. Dan mereka ni, sah2 bukan suami isteri yang sebenar. So...... halal ke? Mereka: Orang Islam.


Sassy Girl punya pelakon: Mereka semua Kapir Kapir Kapir Kapir. Noktah.


Disebabkan mereka suruh fikir dan banding lah, aku terfikir nak fikir dan banding. Ni je lah cara aku banding. Mungkin banyak nilai Islamic lain dalam cerita Nur Kasih yang patut aku tengok dan ambil iktibar. Tapi niat aku nak tengok dengan hati ikhlas banyak terbantut sebab 2 benda yang aku sebut kat atas. Dan mereka yang obses ni hahah.


Tidak, aku tak anti Nur Kasih. Aku cuma anti dengan orang yang terlampau obses dengan "Islamic" nya cerita Nur Kasih tu. Dan anti dengan mereka yang cuba perbandingan cara tak betul ni.


Correct me if I'm wrong and forgive me if I offended you :)


p/s: pada rakan2 saya, minta maaf laa tiba2 saya buat posting pasal Nur Kasih ni. Saya tahu korang minat cerita ni haha.

blog comments powered by Disqus