BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 14, 2010

Sudah sampai masa aku update blog. Sudah hari kedua aku start kelas. Oh semester ini. Agak heaven jugak bagi aku sebenarnya. Well compared to the last semester. Semester ni banyak masa slacking. Well since aku hanya amek 15.5 sahaja. Pagi kelas start pukul 10. It's a total heaven, at least for me lah. Pasal last semester berturut jugak lah kelas 8.30 (demm demm demm tade masa nak tido pagi haha kantoi aku suka tido pagi lepas  subuh heh macam kau tak pernah buat lah kan kan kan). At least semester ni tak perlulah susah2 kan diri kena tido awal lepas tu bangun gilaaaa awal nak pergi kelas lah kan. I chose not to have morning classes. And I am quite please with my choice hehe.


Up to now, sudah lalui 3 classes. Web prog, Statistic 2 dan juga kelas akaun. Web programming macam biasa lah. Sudah biasa dengan Hayan Tariq. Dia lecturer sem lepas aku. So already get used to his style. Statistic 2 pulak, aku malas nak predict apa2. Last semester dah kena kaw2. Ingat dapat yang murah hati, sekali dapat sakit hati. Takpe, janji aku lepas Statistic 1. Alhamdulillah je lah. Malas nak mintak lebih. Tapi this my new lecturer, dengar cerita lah kan, dia seorang genius. So high standard sikit. You know, jenis yang terlampau genius sampai action dia macam slow motion sikit. Nampak macam otak dia over loaded with information. It scares me too =/ 


Tak mahu expect apa2 lah. Tawakkal je aku. Just do my best, Allah will do the rest. Aku tak tahu lah sir ni  cara punya macam mana. Hopefully dia baik, murah markah, pandai mengajar. Oh, the dream lecturer. 


Okay, next, akaun. Accounting yang erkk, ditakuti ramai budak2 ict. Okay lah madam tu. Setakat ni dia ajar boleh difahami lagi lah. Though we didn't get our expected lecturer. Tapi tak apa. We'll try dulu. Since there's no any negative comments about her, though haven't heard of any positive komen jugak lah. I am still putting my bet on this. Ramai fail subjek ni, at least for ICT student. Tak tahu kenapa. Curse? Tapi still, aku percaya masih ada harapan boleh skor. Pasal ada jugak lah budak ICT yang dapat solid A dan A-. Cuma bilangan tak ramai lah. Bilangan fail lagi sangat melebihi bilangan orang yang lulus dengan cemerlang. Tukar mindset, sila tukar mindset. Insya Allah boleh. Letak harapan pada Allah. Moga Dia membantu.


The other 2 subjects? Belum sempat masuk kelas nya. Software Engineering dan juga Operating System. Operating System mereka kata susah. Boleh membunuh kata mereka. Aku takut jugak =/


Haih, apa lagi yang tak susah yang tinggal?


Nasib mereka kata Software Engineering boleh tahan senang. Mahu letak harapan di situ kah?


Haih, zaman degree dah tak macam kat matrik. Tak berapa nak flying colours lah senang cerita. 

blog comments powered by Disqus