BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, September 14, 2010

Aku dengan confident nya dok bajet, minggu ni mampu nak study and siapkan assignment yang melambak2. Serius. Kunun minggu ni nak spend time mengadap buku. Konon lah. Konon. Selepas bersuka ria selama beberapa hari time raya. Tapi last2, aku ikut parents aku merayau, buat persiapan kakak aku nak kahwin. Ooo yeah baby. There goes my study. Kunun mahu study. Geez, those are only words. 


Anyway, tadi pergi usha perabot. Oh rambang mata. SANGAT rambang mata. Like to see those flashy perabot yang sangat menarik untuk mata memandang. Veryyyy nice okayyyy. Tak leh ar berhenti usha furniture sini sana. Gahhh, membuat aku jealous lagi sekali. Seronok akak aku dah berumah sendiri. Okay, best okay tengok dia. Usha katil tu, usha katil ni. Buat aku pun teringin nak beli rumah sendiri. Lepas tu dia sibuk hantar mms kat bakal husband dia yang sekarang masih beraya kat Melaka. Sibuk tanya dia berkenan ke tak lah tuh. Agaga. Aku sangat cemburu. Oiii, nak jugak rumah sendiri oiii. Tapi gila ah mau banyak duit pakai jugak tuh. Rumah baru. Hape perabot pun takde lagi. Gaji memasing pun baru nak stable. Hape sangat boleh beli time sekarang. Dah lah nak kahwin. Duit "ching ching ching!" cash out begitu sahaja. Credit card pun "zap zap zap" camtu. Gila oi nak kahwin. Duit hamek kau, terbang melayang-layang begitu saja. 


Esok lak, parents aku nak pergi rumah baru akak aku, nak tolong cuci2 kemas2 hape yang patut. Nasib akak aku baik ler, parents aku dah bersara. Boleh tolong macam benda bagai. Ada tenaga kerja tambahan adik2 dia yang dua orang ni. Hoho. Senang kerja dia yek. Tapi akak aku for the time being, mahu sewa je rumah dulu. Pasal dia masih nak kumpul duit nak beli rumah lagi besar. Mungkin beliau nak aim Semi-D kut. Sekarang sewa teres 2 tingkat dulu. Tu ayah aku kata tu, nak beli rumah, perlahan2 laa. Pasal memang beli untuk forever lah kan. So carik lah yang terbaik. Cis, aku pulak dah berangan untuk rumah sendiri. Kalau aku lah, nak jugak rumah yang ada laman yang luas dan lapang. Cuz, I loveeee landscape. Mahu rumah aku ada landscape cantek2. Macam kat farmville. I like! Tapi simpan dulu2 angan2 itu. Anda lambat lagi nak bina hidup sendiri. Sekarang makan pun mak ayah tanggung okay. Sila jangan berangan.


Oh, I am very sangat lah busy on the weekends starting from this week sampai lah the very next following weeks. 2/10 hingga 3/10 kakak aku kahwin, the following week pulak, 8/10-9/10, belah Melaka pulak. Ohoii, will have a very busy weekends. Sangat tak menarik *semput semput, tarik nafas panjang2*. Need to manage my time very the elok. Kalau tak, depleted lagi tenaga aku. Gahhh.


Okay, itu saja ramble pada kali ini :)

blog comments powered by Disqus