BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, June 9, 2010

Friend requests Facebook yang banyak tapi tak munasabah

Bukan bertujuan nak malukan sesiapa, bukan2 hehe. Tujuan aku buat post ni pasal satu persoalan lah. Siapakah mereka2 ni sebenarnya? Perlukah mereka add aku, padahal aku tak pernah pun kenal mereka ni, tak pernah ada relation apa2 pun, perlukah? Bila tengok mutual friends pun, kadang2 takde langsung. Ape kes lah ni? Even ada satu mutual friend pun, tak kan ler dah anggap aku ni kawan ko kot.

Ni lah trend facebook sekarang (dulu, kini dan selamanya. Dari zaman friendster dulu kot). Add jer sapa2 pun, even tak kenal. Tengok macam best jer (macam lah, bukan real pon hehe), teros nak add. Kadang2 tuh memang tujuan nak tambah bilangan friends jer pun.

Kalau kawan lama dari sekolah dulu2, aku boleh terima pakai lah nak add or approve. Even tak pernah bercakap dulu2. Tak pernah satu huruf pun keluar dari mulut memasing time kat sekolah dulu. Sebab at least, nampak lah relation nya kat situ. Or sahabat2 dari UIA. Even tak kenal, still aku tau kita ni serumpun lah (takot kalau reject, ter-reject orang salah. sekali tengok2 klasmate ungs ke, mgt ke. kene cap sombong. tak ke naya hehe). Ni tak, strangers? Ishh, memang tak best ler nak approve.

Yang kat atas tuh semua recently punya tak sampai sebulan punya friend requests. Dah bapak banyak. Ni baru list yang aku belum tergerak hati nak approve or reject. Saja nak buat koleksi har har har. Belum masuk lagi collection friend requests yang aku dah reject dulu, and koleksi friend requests yang aku approve tapi lepas tu aku buang pasal rasa cam tak best pasal tak kenal. Haihh, bosan2~ Cukup2 lah tuh friend requests entah dari sesiapa ni.

p/s: Aku mabuk lagi malam ni sebenarnya. Segala kesalahan tatabahasa atau struktur ayat, harap dimaafkan hehe.

p/s/s: baru aku sedar yang tajuk post ni macam agak panjang and macam pelik. tapi malas nak tukar. biar ler huhu~

blog comments powered by Disqus