BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, June 11, 2010

Aku perempuan dan aku memang tak minat bola

Bola oh bola. Sekarang musim World Cup. Aku yang memang tak minat soccer (or football or whatever you wanna call it) ni pun tau gak lah sekarang ni musim apa. Oh terasa janggal sungguh nak buat posting pasal benda ni. Nak guna terms apa untuk bola ni pun cam memang tak reti ah. Memang serius terasa pelik nak type. Anyway, kalau ikutkan memang ramai jer perempuan yang minat tengok bola. Especially those urbanize girls who live in the cities. Malam2 semua rajin lepak kat mamak tengok bola. Ni contoh budak2 sekolah aku dulu lah ni. Aku kalau free2 orang ajak tengok bola memalam kat mamak pun memang errr.. cam tak nak gak lah. Mengantuk lak aku nanti. Parents aku pun memang bagi penampar percuma kalau nak lepak memalam kat luar ni. Call me typical girl tapi yes, memang aku tak reti tengok bola. But hey, aku tahu jugak laa sikit2 pasal bola. You can't really fool me in this hehe. Kalau takat Cristiano Ronaldo tuh aku kenal aa~


Tapi tipikal untuk lelaki pulak, mesti nak tengok bola kan? Ye ke? Tak sure jugak tuh. Tapi biasanya, even tak minat sekali pun, mesti join jugak member2 tengok bola. Alasan untuk beraktiviti bersama2 haha. Kalau dah musim2 bola ni, tak sah lah kalau tak cerita bola, ye tak? Tak kisah lah World Cup ke, EPL ke. Janji bola.

Tapi untuk ayah aku, very sangat lah opposite. Dia memang tak pernah minat bola, tak pernah suka bola apetah lagi fanatik, tak pernah main bola? (ini aku tak sure). Entah, mak aku cakap, ayah aku memang kaki bangku tak reti langsung main bola. Dia tendang bola selalu senget kot. Nak tendang ke kiri, dia pergi ke kanan. Boleh kasi kesimpulan sebenarnya dari muda dulu ayah aku seorang nerd kot hahaa (shh jangan bagi tau dia aku kutuk dia). Dia hanya suka kalau benda2 ada kaitan dengan fizik, weapon, software ke. Pendek kata ayah aku memang bukan kaki sports.

Dan sangat kebetulan lah dia tak ada anak lelaki langsung. Information yang rasanya patut di ambil tahu, astro kat rumah aku tak ada satu pun sports channel. Dan yes, memang tak ada niat pun nak langgan even satu channel pun. Memang kat rumah aku ni semua perempuan2 tipikal. Kami memang tak layan bola (or any other types of sports). So sports channel memang bukan satu keperluan untuk kami pun. Kalau channel macam mtv kaa, E! kaa, sekutu2 dengannya, wajib ada (dan untuk aku lak, wajib ada discovery dengan national geographic. aku pun freak ahaha!~)

So bola? Not really my concern. Thank you =]

p/s: hari ini lagi sekali dipuji awet muda :)

blog comments powered by Disqus