BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, April 13, 2010

Menopause dan bersara

Bila da start dok kat umah baru aku nampak sendiri situation kat rumah aku. Entah ler lately ni aku rasa mak aku macam makin garang. Lagi2 bila both parents aku da bersara so dua2 dok kat umah jek. Adakah penangan menopause? Tatau laa nak cakap pe. Bila ayah aku ckp nak kuar minum ngan kawan dia, mak aku da start nak membebel. Dia ckp, "Bukan awak sorang je tggal sorang. Ni kite kat rumah pun sorang jugak". Aku tak rasa laa niat mak aku nak carik gado. Sebab aku pun agak nampak laa lepas bersara, ayah aku memang suka sangat lepak ngan kengkawan dia saja2 minum teh tarik. Mak aku mebe rase macam kena tinggal sorang kat umah laa kot, takde orang teman. Mak aku bebel, ayah aku diam jek. Fenomena biasa kah ini? Tergaru gak kepala aku sebenarnya. First time neh mengadap orang bersara and menopause neh.


Mak aku ada la gak explain tadi. Dia kata dia bukan nak marah. Dia nak tegur je ayah aku. Cuma silap sebab dia termarah ayah aku depan aku. Kecik ati orang tua tu kang huhu. Mak aku ckp kalu tak cakap camtuh ayah aku takkan fikir. Dia dok fikir seronok dia je. Sian gak mak aku tinggal sorang selalu. Kawan2 ayah aku yang da bersara tuh, isteri diorang sume dok keje lagi. Ramai2, mak ayah aku je couple da bersara.

Tapi dlm kadang2 gadoh tuh, reti gak mak aku nak manja2 hehe. Bese laa da tua2. So kesimpulan aku boleh buat, benda ni sume normal laa untuk orang yang dah bersara and menopause. Cuma aku rasa kadang2 menopause tuh lagi dahsyat dari pms. Kot la. Pasal pms tuh sebulan sekali. Menopause ni, anytime weh boleh meletup. Bahaya sungguh. Hopefully aku sok tak macam tu lah. Tapi taleh watpe. Memang fenomena biasa la benda ni aku rasa.

"Lelaki tetap akan jadik mangsa bebelan perempuan jugak akhirnya"

haha~

blog comments powered by Disqus