BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 14, 2010

Bila sudah tua...

Manusia bila dah tua perangai memang akan macam kanak2 kan? Bila usia dah meningkat makin tua, perangai makin macam budak2. Selalu nak org ade kat tepi. Makan pun kadang2 kena suap. Bila nak tido pun nak orang usap2.


Hari ni hari first uwan aku dok kat umah. Aku skang ni tengah melepak tepi uwan aku sambil online. Ces sempat lagi online. Hampeh tol haha. Kesian tengok uwan aku. Biar laa aku dok lepak2 tepi dia time2 dia sakit ni. Macam tak bese je tido lambat slalu. Uwan susah nak tido tu yang kene teman kan dia tuh. Tapi aku cam kesian gak tengok mak aku. Dia slalu jenis tido awal. Bila uwan aku start sakit ni, tido dia pun tak menentu.

Comel je tgk mak aku dok teman uwan aku tido kat katil. Dok tlg usap2 kan dia. Tepuk2 kasi tido. Tapi mmg siyes laa penat mak aku. Dia pun da tua da. Tahun ni da masuk 55 tahun. Uwan aku lak da 78 tahun kot. Orang tua mane laa tahan nak berjaga malam. Ape aku mampu wat, temankan je mak aku skali. Tolong2 mane yg patot.

Time2 camni laa nk balas jasa mak kite yg penat besarkan kite. Dulu2, mak yg jaga. Da tua2 ni, biar laa kite lak jaga mak. Nak nanges sbb terharu pon ade gak. Uwan aku agak cepat jugak sampai usia utk berperangai kanak2. Otak dia pun doktor kate da kecut. Hari tu first time jumpe dia, dia tak ingat sape aku. Sedey gak oo. Tapi skang sket2 da ingat da. Aku dok hari2 teman dok tunjuk muka depan dia.

Ni je laa yang mampu di buat. Jaga uwan aku saat2 nak sampai penghujung usia. Hopefully dpt bertahan sebab orang kate nak jaga orang tua ni memerlukan kesabaran yang sangat lah tinggi. Tak boleh expect dia utk fully cure. Ye lah bila dah tua. Ni laa orang panggil sakit tua. Hopefully aku mampu bertahan nak jaga uwan aku selagi mampu...

blog comments powered by Disqus