BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, February 19, 2010

Aku skema?

Ada laa sorang kawan aku nie kate kat aku dulu yang before dia kenal aku dia kate bila dia tengok aku first time, dia ingat aku nie sorang yang sangat skema. Dia ingat aku nie jenis yang stadi 24 jam, tak reti nk maen2.

Tp skang, bila dia da kenal aku, hampehh. Salah rupa nye tanggapan beliau haha. Well, skema kah aku? Satu persoalan. Jawapan dia, nope, of course not. Siapa yang kenal aku, will know me sgt2 camne sebenar nye perangai aku. Seorang yg super slacker, a procrastinator and a moaner haha~

Nk tau camne aku slacking and procrastinating? Camni cara nye. Katakan la sir bagi aku assignment calculus dlm ari isnin camtuh and soh submit isnin minggu dpn nye. Orang laen biase ari rabu camtuh da start buat da. Aku pulak, ari rabu masih berfoya2. Ari khamis pun same. Juga jumaat dan sabtu. Ari ahad baru laa terkial2 nak start wat assignment tuh. Dan berkat bantuan rakan2, aku pun copy laa keje diorang. Okeh2, bukan nk memburukkan diri sendiri kat sini. Just dari dulu sampai skang [dr zaman skolah hehe], aku punya perangai mmg camtuh. Suke wat keje last minute yg sgt3 last minute. Slalu kene marah ngan parents aku sbb tuh. Haishh, nk wat camne, perangai mmg camni.

Pastu satu lagi bukti aku tidak laa skema. Aku nie agak jeins ponteng klas gak aa. Kalu aku pikir cam da malas2 tuh and tade benda penting dlm mase terdekat, mula laa pasang niat mau ponteng klas. Tp ponteng klas bukan prioriti utama laa. Compare dlu ngan skang, skang lagi rajen aku gi klas kot. Aku takleh start ponteng klas. Sebab bila da start, akan rase nk ponteng jek. Penah skali kantoi ngan parents dlm warning letter [padahal baru 2 kali ponteng], abes kne lecture ngan diorang free2. Marah kut mak aku bile bace letter tuh. And sejak tuh aku x bape brani nk ponteng ngan kerap.

Another thing yang slalu aku wat yang ramai da tau, aku takleh berpisah dr laptop aku lebih sehari. Kalu berpisah pun, internet connection wajib ade. Org masuk compartment aku, most of the time aku akan mengadap laptop. Ini bad habit paling buruk aku ade haha~

So, skema kah aku?

p/s: buat adek2, jangan tiru aksi nie bila da besar. Tak baek utk masa depan hehe

blog comments powered by Disqus