BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, February 18, 2010

Feel blessed

Most of the time, I feel really blessed actually. Sebab sebenarnya la kan, even though aku dok kat ipt nie guna ptptn, aku still dpt full support duit dari parents aku. I never really had to experienced the lack of money like most of the students nowadays need to experience. Slalu kalu makan pun tak penah mau pikir dua tiga kali even yg bapak gila mahal punya makan. Like what my father had thought me, kalu mau makan tu, makan jer. Jangan tahan2. Aku penah skali skala jek experienced ketidak-cukupan duit. Tu pun sebab aku over-spent duit yg parents aku bagi and aku sangat laa takmau nk cucuk duit kuar dari bank. Most of time mmg aku taknak kaco duit ptptn tuh. Pasal pikir2 balik la kan, duit makan parents aku da support. Siap ade lebih agi pasal aku biasa balik weekends. So basically kalu aku ade needs nak beli ape2 ke, supposedly duit yg parents aku bagi pun da cukup. Better la aku menabung and simpan jek ptptn tuh. Mane laa tau one day ada emergency ke, ada laa back up duit jugak. Tapi, even aku blessed ngan duit yg parents aku bagi, it doesn't mean aku suka nak bebankan diorang. Mostly barang yang aku nak, aku akan try my best kumpul duit and beli sendiri. Aku da besar. Patut pandai manage duit sendiri. Malas nak pkai sangat duit parents. Diorang da bersara so bagi laa diorang guna sendiri2 jek duit yang slame nie diorang kerja keras untuk dapat :)

blog comments powered by Disqus