BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, November 16, 2009

An old post part 2 ;)

This is another one post that was made by me, more than a year ago. don't mind the bad words eh, people? Am already matured, to not to use those kind of words, again ;)

----------------------------------------------------------------------------

hehe.. biler terbaca blog najmah teringin plak nk update blog nehh. well, berkenaan tajuk yg same ngan dia punye tajuk.. love! orait, definition of love is really huge, seriously huge dan x terbatas hanye pada kekasih sebenarnye. tapi, kenapa bila sebut pasal cinta, warga2 muda neh asyik terpikir pasal couple?? I kept wondering till now. cinta pada Allah, Rasul, parents pon cinta jugak. tapi kalu ngan golongan2 muda yg first skalik derang pikir mmg couple huhu.

not really to blame them pasal mmg macam tu lah jiwa org muda. teringin nk bercouple, perasaan nk disayangi dan menyayangi antara both genders (uikss geli lak ayat neh) and everything else. x dinafikan aku pun suke kalo disayangi. mmg itu sifat manusia kan?? kalu x sah2 korang ni beruk. beruk pon tau sayang taw. so, korang kalah ngan beruk la kekeke. okeh2 dh merapik dh nih. sambung balik topik nih.

ayat yg slalu aku dengar kat telinga aku nih biase nye, “eh, su bkn dh ader boyfriend ker?” and “laa ingat kan dh ader bf dh”, lagi satu “x pernah couple ker??” and paling pelik pernah aku dengar, “mana ader orang yg x pernah bercouple”. ewah2 ayat mereka2 neh cambest jek… lepas dengar ayat diorang ni, mula timbul satu pertanyaan kat otak aku.. wajib ke bercouple?? ulang balik, wajib ker?? pelik sangat aku dibuat nye. cara diorang cakap kalu x pernah couple adelah satu perkara yg memalukan. okey larr.. terus-terang aku ckp yg aku x der 100% x suke org bercouple. aku seriously x kesah org nk couple kalu kene cara nye. aku serious x kesah kalu diorang nk bercouple tapi tau batas masing2. sedikit sebanyak aku x boleh langsung kata aku setuju ngan couple pasal dlm Islam dh terang2 ckp couple tu x boleh. x taw hukum sebenar tapi org kata haram. wallahualam. aku x boleh menghalal kan ape yg haram dan haramkan ape yg halal. dosa besau tuhh.. tapi sedikit sebanyak aku x leh isytihar yg aku nie anti-couple pasal ramai kengkawan aku yg ader couple. nnt diorang kate aku anti diorang pulakkk.. bahaye tuh. pastuh aku serious x mau kutuk lebih2 pasal org bercouple ni. mne tau nnt paku dulang paku serpih. terkena btg idong sendiri sedap jek. nauzubillah tapi mane tau nnt aku pulak lebih2 dalam bercouple so baik la aku act natural.

berbalik pade ape yg aku nk ckp tadi.. wajib bercouple?? for me it’s a no no la. i don’t really mind coupling but to consider it as an obligation, seriously… no? kadang2 aku pelik sangat ader sesetengah org terasa malu sangat sebab diorang x pernah bercouple. fine, aku sendiri kadang rasa malu sebab x pernah bercouple tp hari2 terpaksa berdepan dengan org2 yg sangat2 berpengalaman dlm couple. tulus aku ckp kadang2 malu gak ckp aku x der boifren. but.. seriously.. who cares?? mungkin satu hari nnt aku terjumpa my real soulmate mane tau la kan tapi tu cerita lain. itu kalu terjumpa. tapi yg aku pelik skang nie ramai pikir bercouple itu satu kewajipan hingga rase sedih teramat sebab x pernah couple. sampai sorry to say this… sanggup jual nombor, jual muke kat org2 x dikenali semata2 teringin nk bercouple. ramai yg ader salah definisi pasal bercouple nie… wajib??? ramai yg sanggup nk mesej2 ngan org x dikenali semata2 nk merasa bercinta. aku cakap betul.. kalu terjumpa org yang baik xper… cemana kalu jumpa org yg cam sial.

baru2 nie ader org dok miscall2 aku. aku x tau sape dia and x tau kat ne dia dapat nombor aku. memula aku desak dia suruh bg tau sape dia and mane dpt nombor aku. dia ckp panggil jer dia zul. aku pikir zul mane la plak nie?? pastuh tetiba boleh dia carut2 kat telinga aku yang suci nie.. dia pi cakap menda lucah and bg aku x sepatutnye ckp kt pompuan. aku pikir dlm ati sial tol mamat nie. seb bek aku x maki hamun dia. aku terus letak fon. dia call banyak kali pon aku x mo angkat. seriously. okey, berbalik pade ape yang aku ckp tadi.. sanggup ke korang nk melayan mamat camnih?? sanggup ke nk couple ngan orang x tau batas camnie?? aku sampai mampos pn x mo layan org camnie. do have some respect for us, okey guys?? have some respect towards us women even not all atleast to us who still have our pride. kami x sesenang itu diperkotak-katik okay?? yg pompuan pulak jangan sesenang nk melayan beruk2 camnih… takut jatuh dlm perangkap ape2 jek sat agi. tersangat la bahaye.

-------------------------------------------------------------------------------

haha, kelakar pulak bile bace my thoughts, one year ago. hanye mengenang kisah lame. ade banyak lagi yg aku dh post but need to think more than twice to post it up here. tgk la nnt if I got some guts, I'll post it up ;)

blog comments powered by Disqus