BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, November 16, 2009

An old post part 3 ;)

Ni lagi satu alkisah lame2 time kat cenfos. Mmg sgt lama and wat aku gelak sorang2 bile aku bace balik. Citer nie khas utk sorang kwn aku pembaca setia blog nie, cik izzati. ni la alkisah yg lame tu. dikarang lebih setahun dahulu. hope awak enjoy bace hehe~

p/s: sape2 yg rase dia tau siapa yg dimaksudkan kat bwh tu, diam2 je la ek. tak mahu kontroversi disini. dan kalu disebut juga, post anda terpakse di delete, time kaseh :D

---------------------------------------------------------------------

One unforgetful event telah berlaku time presentation FIM aku. Mende yg aku agak2 x tersangka telah berlaku time tuh. Well for me it’s quite shocking by the way considering I’m from an all-girl-school and never had experienced things like this before.

Well citer dia camnih… time tuh aku kena ar wat presentation tok FIM. Aku pon wat lar preparation cam bese, gitu2 jer. X amek berat sangat pon walopon markah dia 10 marks. X kesah lah. Lagi pon aku dpt agak yg presentation aku bakal ditenggelamkan oleh rakan2 ku terutama nya oleh ana yang sangat dikenali sebagai favourite ustaz. And Lat ngan Nina pon xkurang hebat nye. Diorang lagi la slalu wat presentation sbb diorang amek English semester nih. Aku plak dh lebeh dua semester tinggalkan English, lagi lar kurang wat presentation. Tapi x pe ar. Aku redha jek hehe.

Everything started quite fine and pastuh sampai la giliran aku. Aku sememang nye x hafal ape2 pon pasal presentation aku and before me, nina ngan lat wat presentation which diorang gila2 dapat pujian dari ustaz. Aku plak ngan bapak slamber pi membace (bkn menghafal) kat depan ngan kelam kabut. Dh la kat skrin tuh x penuh. Aku lak dok bace trus dari skrin so mmg tunggang langgang. Aku bace lar bla3 and habes lar giliran aku. Sampai ustaz siap tanye, ”that’s it?” mak aihh. Ape2 larrr. Aku wat bodo jahhh. Pastuh dh lar lepas aku turn ana laks wat presentation, lagik la bertambah tenggelam presentation aku huuuu. Haru tol aku time tuh. Aku pon giler nyorok blakang rakan2 aku yang bapak menyinar depan ustaz T.T lepas abes jer presentation tuh ustaz open the floor for questions. Aku pon pelan2 la menapak ke tengah ngan muke sedey. Siap bawak buku agi tuh pi depan. Pastuh try wat muke selambe depan suma org. dh lar klass tuh penuh giler ngan junior2 aku yg terchenta. Pastuh diorang pon tny2 la soklan macam2. X der langsung soklan tok aku. Aku memula pikir nk redha jer… tp pastuh tetiba ader ar sorang mamat kat blakang neh x silap aku name dia *teeett* angkat tangan. Memula aku ingat dia nk tanye soklan biase2 jer. Tp tetiba dia tanya kt aku, “Malay kerr?” Aku plak bapak pelik time tuh terus ckp, “haah????” pastuh dia tanye amende lagik ntah aku dh jadik blur giler. Pastuh ana yang dapat tangkap soklan dia terus jawab tok aku, “A’ah, dia malay la”. Aku trus jadik bertambah pelik sambil wat muke berkerut2. Aku tanye ana “nape dia tanye?” kitorang dh jadik pelik. Pastuh tetiba *teett* tuh cakap yang aku nyer pronounciation sedap and x macam orang melayu cakap English. Aku agak terkejut. It’s a compliment for me by the way hehehe :DD aku wat muke terpinga2 kat depan tuh sambil tersipu2 malu wakaka. Malu kunun….. pastuh lepas *teeett* tuh dok cakap cenggitu baru la dak2 tuh sume start nk bertanye soklan kat aku. Aku sampai tersasul paham ape yang nik cube tanye. Wat malu jer. Yang ade sorang budak lak menggedik dok tanye aku what is Al-shura sebab sblm tuh dia ader wat presentation pasal tuh jugak. Aku plak dh terang bapak panjang sebelum tuh x paham2 lagik ker??? Poyo jahh. Anyway aku terang kan jugak and dia dok kate; “eh… jawapan aku tuh…” pastuh sumorang gelak. poyo gilerr. Yang penting aku mmg malu giler ar dok depan tuh time tuh. Waaa.. tetibe dihujani soklan tp x per bleh aku dpt markah lebeh wawawa. Pastuh dh abes presentation tuh aku pon ok la, balek pastuh borak2 ngan dak junior. Tetiba ana dok panggil aku pastuh dia cakap, “weh, *teeett* minat ko arr… dia kirim salam”. Mak aihh, bapak malu weh… dh lar ramai gak dak junior kat ctu… waaaa. Tp x per x kesah arr. Aku wat bodoh jer sepanjang kelas.

Time dak *teeett*tuh present kat depan pon aku wat2 x pandang. Siap borak2 ngan ainaa lagik sampai kene tegor ngan ade dak sorang lagi tuh. Wat malu jerrr.. dak *teeett*tuh siap sebut2 agi name aku depan ustaz. Aku x kesah la kalu ader orang nk minat aku ker ape ker tp x yah sampai nk wat announcement depan ustaz ngan kengkawan aku.. malu weh. Dh la aku x bese ngan org minat2 nehh. Dulu sem satu ader gak org minat tp beliau x der mencapap diri sebegini. Malu siot… anyway tu lar al-kisah memalukan dari aku time klass fim. Harap anda suma terhibur T.T tp ape2 hal pon aku happy giler pasal dpt 8/10 for presentation weeee!!

-------------------------------------------------------------------------------

okay, malu sudah haha. tp kenangan beb! takkan nk campak jauh2, kan?

nnt kalu jmpe lagi bole post kat cni haaa~

blog comments powered by Disqus