BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, November 16, 2009

An old post ;)

Hey, look what I've found in my old blog! A friendly reminder, this was written when I was still, um, kinda young. So forgive any mistakes in the post! ;)

---------------------------------------------------------------------

dh lame jugak rase nye blog aku nih… dh masuk 3 thn gak arh umoq dia. tapi selama 3 thn ber-blogging, jarang memenor aku citer pasal besties aku. pasal citer zaman lame2 dolu2 hikhik. so in this post i would love to share about my past with dear friends ;) ummm… tapi susah jugak ekss… x taw nk mule kat ner hihihi.

mari mengenang form 1 aku :D

umm… form 1 ekss.. zaman paling klakar sepanjang aku bersekolah kat sri aman. kalu kowang tanye rakan2 sri aman aku musti (aku agak la) diorang pikir taun nie sgt klakar. tapi thn nie jugak sgt bermakna sbb aku knal 2 rakan yg dok kt featured friends aku skang and some important friends which have been distanced too much from me. aku maseh ingat lagik tyme tuh pika klass 1 damai and najmah laks klass 1 amanah kn? kn? kalu x silap laaa…

ni la kawan2 featured aku hihi

ni la kawan2 featured aku hihi

gamba mase tyme akhir gi outing. lame gak la dlu. x slalu jmpa la katekan… aku x byk gambar digital derang pasal zaman skolah dlu aku tangkap gambar pakai filem . klasik wa ckp sama lu. xpe2 lenkali jmpa leh tangkap gambar byk2.

aku masih ingat lagik tyme tuh cemane aku leh knal ngan pika. aku tyme tuh klass 1 cekap. aku klass same ngan shiela, aslina ngan couple of people which i don’t really remember btw. tapi yg penting time tuh aku klass agama ngan pika. kebetulan yg over sgt2, aku ngan pika sama2 umah biru la pulakk. and kt umah biru tu la kitorang knal syafiqah soleh or angah hihi. kalu masih ingat laaa… org yg telah merapatkan ukhwah kite zaman dlu2 ade lah senior2 umah biru which aku mcm malas nk sebot name dia tp sebot je laaa… name dia yaya @ camelia che wan. kalu aku pikir balik seriyes aku terasa malu nk mampos. ye la bile ingat balik tyme tuh sanggup stayback dari pagi smpi ptg semata2 nak mengendap. fulamak lawaks siot. and x bleh blah boleh terjerit2 name seniors yg kitorang minat kat khalayak ramai. serious aku tgh malu nehh..

teringat yg kitorng ske dok kat tingkap library sbb dari situ je la pandangan jelas kelas seniors bleh dilihat. We can see yaya CLEARLY. And teringat kisah kitorang bongkar beg yaya smpi terjumpa kertas add math dia haha. Real sin wehh… tgk senior kitorang minat dpt 19/100 for add math. Haha mane taw add math tu susah time tuh (walopon x la susah mane). Tp yg paling x bleh blah sbb aku dh memalukan kakak aku sesangat time tuh. Bayangkan adek kowang minat rakan sebaya korang and same gender lak tuh… x ker malu sesangat ekeke. Teringat kitorang suke mintak nk amek gambar ngan seniors. Suke gile bile nmpak seniors. Weee…. one of the old tymes.

Tyme tuh aku maseh ingat lagik kitorang slalu suke melepak kat umah najmah. Slalu sanggup stayback semata2 nk melepak bersama2 gossiping about the seniors. I would love to remind you again that I was from all girl school and all the seniors seriously are all girls so gossiping about senior pompuan was like..uhh, geli lak bile pikir hehe. Jgn salah paham pulak pasal ni la budaya sebenar skolah pompuan. Kitorang mane lar ader lelaki utk diminati kat ctu.. x kn nk minat encik cheah kutt.. x pon encik hulam tuhh… tidak lahh. Teringat time tuh kitorang main2 miscall ngan yaya tuh. Ish3 x sangka tyme mude2 dlu aku wat cenggitu. And kat umah najmah la kitorang suke singgah 7-eleven and parteyhhh kat umah najmah. And no, seriously we don’t clubbing or joget2 there. We’re just hanging out together ;) sambil dgr lagu nasyid hihi. Teringat time tuh ske gile dgr lagu ainul mardhiah sambil mengutuk2 dak ainnur haha. And talking bout that would seriously remind me of dearest alina heee :D. the infamous “couple” of the school tht time haha. Serious diorang feymes smpi seniors and juniors knows bout them haha. Tp yg aku taw time tuh najmah agak x ske ainnur. And almost all of us have something against her. Teringat kitorang ske lepak kat surau sambil mengejek ainnur nyamok. Why nyamuk??? Don’t ask me dude hehe. Nyaaaamuk!

Actually being one of their closest friends at that tyme, buatkan aku taw byk secrets diorang time tuh. Alina really loves to tell her stories to me and ainnur will claim the feedback from me haha. Natsukashi naaaa. Aku slalu la berutus surat ngan alina at that time. Pakai setem gituuu. Real classic one seriously. Aku ingat yg aku mmg agak rapat ngan diorang until form 3, until one of the worst things happen at that tyme yg telah menggugat byk persahabatan termasuk persahabatan aku dgn certain friends hurmmm…

Alina ngan ainnur tu sbnarnye seriously xder ape2 pon tyme. One of their “sin” that being misinterpreted by dear fellow friends adelah diorang being overclosed besties at that time. Mgkn sbb kitorang skolah pompuan and mungkin sbb terpengaruh ngan pelbagai cerita, hubungan rakan baik nih disalah ertikan. Semata2 ainnur tu perangai cam lelaki at that time (well aku x taw skang camne pasal dh trputus hubungan) and they’re overreacting when it comes to friendship. Aku x nafi yg alina pernah kissed pipi ainnur depan mata aku which I was alone that time with them. But only kiss on the cheek la wehh. Nothing more and nothing less. Tu jer. Seriously one of u guys have kissed your besties’s cheeks kn. So no big deal. And aku x nafikan sedikit sebanyak acting diorang mcm couple. Well they’re just playing around at that time. No other feelings as far as I know. Tp silap aku jugak sbb aku terlalu merapatkan diri aku ngan derang sehingga mencederakan diri aku sendiri. I hurt quite badly consequences of that. Aku terlampau mengikut diorang smpai aku mcm x der life sendiri. Smpi merosakkan hubungan aku ngan beberapa kawan yg rapat gak la ngan aku dlu. Won’t mention real deep towards this topic tp yg aku tau aku terlampau mengikat diri aku ngan ainnur&alina smpi merosakkan hubungan aku ngan derang.

Inilah kesah form 2 aku :D

aku x der byk sgt nk cite pasal form2 ngan 3 nehh. Pnat gak nk menaip. Tp yg aku ingat tyme tuh betapa sronot nye aku jadik senior for the first time. Tp x der rase ape sgt pasal I don’t really give a shit bout juniors (oit juniors tyme skolah menengah jekk. Time kat uia nie I do really give pretty much damn about the juniors. Even juniors sri aman yg tegor aku kat cini mmg aku bg tips punye laaa.. haha it’s hard to survive in the matriks okayyyy. Just to mention, kalu ingat lagi bdk 3k yg name dia syafiqah. Dia sgt baik :D juniors yg len, sombong nk mampus cam tuuuuut. Blah la wehh) Time nie for the first time aku same klass ngan pika. Kami melompat2 kegembiraan ble tau same klass. Tapi aku sgt silap langkah pade thn nie sbnarnye. Aku menjadi sgt kurang sosial and asyik nk berkepit ngan pika. Everywhere and everytime hingga merimaskan pika. Sorry pika! Real sorry from me ;( siap penah cari gadoh ngan pika lagik tyme tuh. Was a real kiddie that time. Otak aku mmg x leh pakai time tuh. Seriously. This is why I have mentioned quite a few times that I really wish to turn back the time. Nk ulang balik skolah menengah aku and nk cuba sedaya upaya jaga hati kawan2 aku. Aku dlu suka carik gadoh and kalu boleh ngan sumer dak2 gedik aku nk gadoh. I’m such a shit at that time. Sehingga. Aku terpinggir begitu jauh skalik. I ws the real pathetic at that time. Tapi skang aku mmg jaga ati kwn2 aku gile. Dh x sanggup nk gadoh2 ngan kengkawan. Smpi kawan2 recent aku penah ckp x percaya aku dlu kaki gadoh. Muke nmpak inesen gile laa haha. Seriosly nk ulang balik cakap nihh… I’m so sorry pika for hurting u mase form 2 dulu. It’s all my fault at that time.

Neway, yg aku ingat time tuh alina ngan najmah same klas and they sit together laa. Geng aku mase time tuh sume masuk berpasangan kat almost every klass. And sbb tu aku ngan najmah makin rapat :D. kite sume share takdir yg same kn? Hehe.

Mase nk taw klass utk form 3, aku dpt taw aku same klass ngan ainnur and I wasn’t really expected that. Teringat lagi kitorang terjerit2 cam beruk (well beruks, korang dh kalah. Kitorang lagik teruk) x sangka langsung same klass. Happy+excited. Kitorang pikir bleh gosip2 pasal alina lalala hehe.

Ini la aku time form 3

3 bakti klass aku dok. Aku knal btol2 ngan moon time tuh. Tapi thn tu jugak menambahkan lagi jurang antara aku, moon ngan ainnur. And seriously aku rase aku la antara penyebab ainnur ngan moon gadoh2 at that time. I was a real bad person mase aku kat skolah menengah dlu. Citer nye biarlah kitorang je taw. Eitt.. teringat lak ainnur slalu cube nk jeleskan alina dgn menggunakan aku. Siot tol. Tp akhir nye dia guna nik nk jeles kan alina walopon main jekk. And teringat kesah senior gila kat ainnur nih.. kak nurul name dia. Surat2 jiwang jmpa bwh meja la, ape la… geli gile la time tuh

Anyway, time ni lah ader satu kesah terjadik. Kisah yg merenggangkan hubungan antara kawan. Kisah berlaku mase kem qiamullail (hikhik teringat time aku kene eliminate dari kumpulan mase qiamullai nehh… nangis2 sampai kuar hingus haha. One big experience btw. Mengajar aku byk sgt menda) tp time qiamullail ni aku dh bergadoh ngan ainnur dgn sbb yg agak kurang reasonable. Aku pon x ingat sgt tp ape2 hal mmg sume salah aku. Aku nie biol sket time memude dlu. Asyek nk carik pasal jekkk.

Aku ingat time tuh aku tidoq sebelah pika ngan najmah. First time aku sleepover same2 tp kat surau laaa. Aku minum gile byk air smpi x thn nk gi toilet & menyebabkan aku x leh tidoq. Nk pi toilet sensorang mmg x brani la pasal skolah tu agak berantu. Mcm2 kesah antu kuar time qiamullail nehh.. ecceh seriau lakss. Dh la tgh menaip sensorang nehh. Balik pade citer, time tuh aku mmg x leh tidor so aku dok berjaga sambil bace citer “lagenda budak setan”

Karya ahadiat akashah. Ala buku yg tebal gile nk mampus tuhh. Ralat gak la aku nk bace. Neway. Mlm tuh aku berjaga sambil bace bku pakai torchlight. Dan aku sedar time tuh alina ngan ainnur maseh berjaga and tgh borak same sendiri. Citer mcm2 tp aku x join la pasal aku tgh gadoh gile ngan ainnur time tuh. Tapi aku ade lah saksi yg bahawase nye diorang x wat ape2 pon time tuh. Just borak, no more than that seriously. Yg aku taw sepanjang mlm aku pandang slack kat ainnur pasal aku gile nyampah ngan dia time tuh. Neway, teringat najmah tolong teman gi toilet mlm tuh. Kaco org tidoq jahhh.

Mls nk sentuh pasal qiamullail sgt2 tp sbb menda ni la aku sgt ske lagu teman sejati. Lagu yg sgt bermakna utk menghargai rakan… :) anda pon patot cube mendengar lagu nehh hehe. Neway, back the story, al-kisah nye x bape lame pas tuh ader citer baru kuar. Aku ingat lagik time tuh aku tgk2 borak2 ngan rakan2.smpi x sedar alina ader kat sebelah aku. Aku x sedar time tuh dia tgh try nk ckp ngan aku and aku gila wat x endah. Tetiba dia menangis sambil panggil name aku menyebabkan aku tersentak kejap. Aku tanye knapa and dia citer segala2 nye. Dia ckp ader org bagi surat kat ayah dia ckp dia ngan ainnur ader wat sumthing time mlm qiamullail tuh. Aku gile terkejut. Sejak bile pulak?? Tertanya2 aku dlm ati. Aku boleh jadi saksi yg diorang x wat ape langsung mlm tuh. Just borak and that’s it. Seriously. Dia menangis tanye aku ke yg bg surat tuh. Aku mmg la nafikan pasal aku mmg x tergamak nk fitnah org. dosa besau siot. Pastuh citer ni heboh kat kalangan kitorang. Alina mmg gile2 kene marah ngan ayah dia yg terkenal dgn sifat tegas nye. Kitorang cube carik sape yg wat hingga melukakan ati najmah secara x langsung. time tuh hubungan najmah ngan alina&ainnur teramat x baik hingga beliau disyaki. Tp bile tgk muke najmah nk tuduh pon x sanggup pasal she’s one of the nicest friends I’ve ever met in my whole life. Dia tersangat la baik x kan la sanggup wat camtu kn? Dia sorang muslimah, x kn dia nk tabur fitnah kn? Jadik kami kensel name dia dari list. Tp kami x sedar yg dia sudah saket ati… and maafkan saye dear friend if we have hurt you badly at that time ;( kami x sengaja. Neway pesalah x dpt ditangkap walopon kami ader btol2 syak sorang nihh. Biarla name dirahsiakan utk menjaga nama baik pihak tu huhu.

Sejak peristiwa tu la hubungan alina&ainnur semakin renggang and sampai satu ketika diorang declare btol derang dh xde ape2 maksud nye diorang bkn besties lagik tyme tuh. Hanye kerana perspektif negatif dr masyarakat. Hanye kerana mereka overclosed besties. Manusia makin lame makin bodo rupe nye… ape pon bile msk form4&5 najmah dh baik ngan alina but I don’t know bout ainnur. Haha x kesah pon ;) pasal sume menda dh lepas so x yah ungkit lagik kn? :D I hug two of my bestest friends at that time lepas dpt tau diorang da baik weee!

Neway sume nie ader la citer lame. Org2 dlm kesah nie pon sume maseh idop lagik smpi skang so jgn risau. Salah sorang nye yg rajin giler posting kt blog aku. Will love ya guy forever so don’t worry dear friends. Well x sume la citer diceritakan tp ape2 pon masa akan berlalu, kita akan dewasa, kite sering terlupa, namun kenangan itu tetap ada. Sama ada nk anggap kenangan itu pahit atau manis terpulanglah. Ape2 pon kenangan tetap sebahagian dari idop kiter. Tp jgn smpi dimusnahkan oleh kenangan. Terus mara kehadapan tanpa menoleh kebelakang. Tp jgn lupe skali-skala asal-usul kite kerana tanpa kite dulu sape la kite skrg ekk. Same goes to me. Walau sesakit mane kenangan itu, itu ttp dh jadik. Life goes on seriously. Terima hidup seadanya :D

Uikksss quite long entry this tyme. Oredi 2 am in the morning and am freaking hugry. X pe arrhh. Nk tido dh ponn. K larr… till next tyme! Peace yahhh!

blog comments powered by Disqus