BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, May 31, 2009

Benda nie dh lame terlintas kat otak aku tp baru aku akui skrg yg byk faedah nya bila kita blaja sejarah. aku gila menyesal sbb x blaja sejarah btul2 dlu time pn ho ajar (har har~~) tp yes seriously, minat aku kat sejarah skrg nie berada dlm tahap yg agak tinggi ar. sblm nie minat la jugak tp sejak btn aritu bertambah2 minat kat sejarah. malu aku nk nyatakan yg aku hanye dpt 3B for sejarah. takpe, benda tu pon da jadik sejarah huhu.

tp tu bkn main point aku. main point aku skrg, byk rakyat kita masih x blaja agi dr sejarah kita yg dulu2. dan fokus post aku skrg semesti nya usaha nk bawak balik chin peng ke Malaysia yg sgt lawak. seperti yg kita tau la kan dulu2 komunis tu ape and ape niat sbnar diorang mase diorang berusaha nk menghalau british. diorang dulu terang2 memperjuangkan ideologi yg sememangnya bertentangan dengan ideologi mane2 pejuang negara time tuh iaitu ideologi komunisme. aku bukan nya hebat pasal sejarah tp cukup la dgn apa yg kita dh bace kat buku teks menunjukkan betapa kejam nya komunis pada zaman dolu2 yg telah menyeksa bukan hanya pejuang negara malah rakyat biasa. betapa kejam nya mereka

aku kat cni bkn nk citer sejarah kat korang. aku hanye la nk share pendapat aku utk tak menyokong chin peng di bawa pulang. aku mmg tak puas ati ngan sesetengah pihak yg sanggup menyokong bawa pulang chin peng and declare dia tu pejuang negara dan bukannya pengganas. pulok dohh... terang2 dh dulu komunis punye la menyeksa penduduk tanah melayu demi kepentingan diorang, alih2 ada pulak puak zaman skrg ckp chin peng pejuang negara. satu statement yg sangat tak adil utk pejuang2 negara yg sebnar yg pernah diseksa komunis pada zaman dulu. dan org2 sebegini la yg x reti baca buku sejarah. diorang dulu fail sejarah kut ekekeke.

Manusia zaman sekarang mmg suke buat lawak harhar~~

blog comments powered by Disqus