BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, April 26, 2009

Oh yeah, last post was the 50th post. Lupe lak nk celebrate. Ish3 aku skang nie serupa org yg x mo trime kenyataan yg aku akan kembali semula ke UIA dlm 2 hari agi. dh lewat malam and sume owang dh tido, aku masih lagi surfing the net mcm x de hari esok. penat sbnarnye cume x smpai seru agi nk tido hehe. malas la sesangat nk kembali ke UIA tp mengenangkan perjuangan yg masih lum selesai, kene la jugak kembali.

Aku suke sbnarnye bab2 blaja nie. suke sgt bile dpt ilmu baru, tau mende baru. tp tu arr.. bile ader ilmu baru, ader la tekanan baru iaitu exams. aku benci feeling kene hadapi exams and aku sbnarnya cukup benci dgn the examinations itself. and seriously baru aku tau, bile skali dh start cemerlang dlm exams, kau akan melangkah ke fasa baru. dan di dalam fasa nie, you need to live your life to other people's expectation. yea, aku sememangnya sgt paham betapa sengsaranya bila nk exam, bile nk dpt result, aku kene capai expectation yg parents aku harapkan. memang sengsara. kau akan rasa nk menangis bila kau rasa dh x mampu nk dptkan yg terbaik. rasa nk menangis mengenangkan sumenye. mmg aku faham sgt2. well to be true, sbnarnya dlu sblum aku start meningkat, aku x pernah rasa tekanan seperti nie. aku x pernah kesah apa org pikir pasal aku tp semenjak aku dh meningkat, aku semakin kisah akan pandangan org lain. aku semakin takut dengan apa org lain akan pikir pasal result aku. aku semakin phobia.

tp ada org pernah ckp ngan aku, result kau, tetap result kau. x yah pikir pasal org lain. hanya pikir akan pandangan kau terhadap diri sendiri. x de kene mengene org lain dgn result kau. just give your best and fight. and selebihnya, biarlah the Almighty yg menentukannya. You just need to fight.

so nasihat aku, jgn putus asa. pedulikan la ape org nk kata. biar apa result kau, itu ttp apa hasil usaha kau selama nie. Allah pemberi rezeki dan penentu segalanya. walau segalanya x smpai expectation kita, pasti ada hikmah disebaliknya. Allah x kan menguji kita melainkan kita mampu menghadapinya. so just fight and redha, okay?

"Win or lose is not yet decided, not until the end of the game"

blog comments powered by Disqus