BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, April 11, 2009

My list of hates

1. First and foremost; of course the storms, lightning, strong winds etc.

Well, those who lives with me should seriously know this. My family and my ex-roommates especially. But I tend to get more freaked out when the storms happen while I'm at home. I'll just simply put my Sony NWZ-S736F on (this one with the noise canceling earphones), go straight into my room, shut the door tight and act as if nothing happen outside (padahal ribut tahap gila haha). Seriously I just can't stand the storms. Freaks me out like hell. I can't stay still until the storm is finally over. I don't know why I hate storms. When I was still a lil' kid, I'll take the biggest pillow in my house and use it to cover up my face and ears. I just can't stand it!

2. The darkness and being left alone in the darkness.

Seriously, I don't mind being left alone somewhere where we have full source of light. Biar la aku sensorang ke hape, bape lame ke x pe asalkan di tempat yg terang, diulangi tempat TERANG. Just don't leave me alone in the darkness pleaseeee. I HATE THAT. I'll have this feeling of insecurity and will walk aimlessly in the dark. If someone seriously left me alone there, I'll seriously cry haha. Well, if it's suddenly black out, I'll just grab anyone's hand that I could reach at that time no matter who you are. Ade skali tu time kat ZC punye toilet, pukul 3 pagi and aku sensorang and suddenly tetibe black out! (well korang dok ZC tau la ZC tu camne kan... slalu black out) aku yg sememang nye takut gelap tahap amende and ZC punye toilet sememangnye antara tmpt yg seram kt citu, terus shriek! hua3 antara pengalaman paling x besh kat ZC la... T.T Lenkali kene bawak torchlight gi toilet huhu.

3. When someone force me to do sports.

I actually kinda like sports but to have someone to force me, I'll just... rebel. There's one time when it's around weeks before the sports day at my old school, ade la kan time kene test for 100 metres punye running. They did force me to try and run for it. I kept refusing but they kept forcing. In the end aku lari jugak tp in around 40-50 metres camtu, aku trus berhenti and patah balik and trus lari dari situ haha. Bile ingat balik lawak sehh. And yeah, running is one of my weaknesses. kalu ade UDTA where we have to run 7 and half of the padang, I'll keep getting the last place. And bile habis jek aku antara org yg rupe cam separuh nyawa. Well, I don't know what are the reasons but as far as I could figure out, stamina aku mmg rendah. lebih rendah dari yg korang jangka. aku x larat (and tak suka) angkat benda2 berat (well, aku tend to sakit pinggang lepas dipaksa mengangkat), aku x suke berlari sama ade jarak jauh atau dekat and buat benda2 yg ade kaitan ngan kekuatan. Ade skali gi camping ikut kelab GCC, kene panjat bukit, aku sememangnya konpem org yg last skalik. tu la antara sebab nye aku x ske gi camping (aku ske gile sbnarnye, aku just despise jungle tracking). Well, aku don't mind all other types of sports macam badminton ke, hoki ke ape la asalkan bukan berlari. Main game kat PS ngan computer pon aku ske haha!

4. Binatang2 seperti lipas, ulat, ular, katak and sekutu2 mereka.

Binatang paling first yg berjaya menakutkan aku (smpai skang) semestinya lipas. I just hate the gesture, the smell and seriously the lipas itself. Pernah dulu ade sekor lipas nie sesat kat baju aku. Memula aku x prasan and suddenly kakak aku gitau yg ade lipas kat baju. Aku ape lagi trus freak out x ingat dunia pastu kejar kakak aku suruh dia buang. kakak aku yg x ske lipas gak turut berlari dengan aku (semestinya dia pon nk lari dari lipas gak) so men la kejar2 kat situ smpai aku reached bilik mak aku. tp ofcourse sampai bile smpai kat sane konpem lipas tu dh lesap. Ye ar, dgn aku terlompat2 nya, pastu lari2 lagik, konpem lipas tu pening haha. Dh x mampu berpaut dh kat baju aku XD Lagi binatang yg berjaya wat aku freak out adela pacat. And time aku freak out tu semestinya time camping aritu and depan lots of guys. Korang tau la kan camne habitat pacat. skali dh melekat kat tgn susah gilus nk buang. mmg aku melompat habes la nk buang menatang tuh

5. Medical dramas

Aku sememangnye anti ngan citer2 medical dramas nih tp satu jer citer yg berjaya wat aku tgk adalah citer CODE BLUE


(eccey wat promotion lak kat cini) of course antara sebab utama aku tgk semestinya sbb ade yamapi (haha!) kalu x, haram la sentuh citer ni pun (tp citer ni mmg besh la, no lovey dovey and those unnecessaries mellow scenes like the malay or korean dramas). sebab utama aku x ske tgk ade la sbb the non-stop blooding scenes. aku tgk citer ni konpem x mo makan nasik time tuh. mmg leh muntah la. lagi2 nk makan daging time diorang tgh wat operation... tidak la wehh... dr dulu lagi, aku ingat time kecik diorang tunjuk ER kat tv, aku sememangnye freak out abes tp dipaksa oleh kakak aku utk tgk (bkn la kene paksa cume sbb dh x de cite len) dan akhirnya aku jugak x lalu makan nasik. tu sebab seboleh2 nye aku akan mengelat bile org ajak aku tgk citer2 camni. even CSI pon aku despise walopon korang begitu teruja tgk. ade skalik time kat AC tgk makan chicken chop kat AC, tibe2 makcik tu pi bukak CSI. Ape lagi trus arr aku pusing ngadap tempat len.

6. Benda2 yg ade kaitan ngan hantu

Aku suka, serius suka tgk citer hantu. Mmg besh TP hanye la bile ade org tgk same2 ngan aku. Pastu satu lagi kegemaran aku adela dgr citer pasal hantu terutama yg kat hostel punye. cume pastu aku akan freak out gile2. Kadang2 diorang suke berkumpul kat bilik aku citer benda2 camni last2 aku yg x bley tido. Mlm2 takut tibe2 pintu bilik aku kene ketuk kol 3 pagi. last2 sanggup tidor ngan mp3 terpasang. Lagi lak tu room mate aku dlu dak SBP lagi la banyak citer dia. Dh la bilik aku btul2 sblah toilet huhu

7. Speech di hadapan ramai

Aku hanya akan yakin bercakap kat depan kalu hanye setakat membaca and aku ader ilmu secukupnya pasal menda yg aku ckp tu. Tp skang nmpak nya fobia aku kat mende nie dh makin kurang compared time aku kat high school dlu. kat high school, suara mmg x kuar la. Atleast bile kat sini aku dh makin yakin. Cume one thing I really hate, kene mengaji di khalayak ramai. konpem terketar suara aku.

8. Tempat tinggi

Dlu aku sememangnye pasti aku bukan sorang yg Aeroacrophobia. Cume akhir2 nie bile aku stat nek tmpt tinggi balik, aku dh rase makin gayat and aku x tau nape. Mungkin sebab dh x bese kut.

9. Air dalam

Mungkin sebab aku x reti berenang so aku x ske.

Byk agi sbnarnye tp tu la antara yg dpt aku list out. Kate la aku penakut atau ape pon, I just can't help it huhu. Feel free to share your fearness too hehe

blog comments powered by Disqus