BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, May 10, 2014

This is life

Whenever I feel lost in life atau rasa macam serba tak kena je, I will always go back to my blog. This is the place where I always feel like home. I grow up with blogging. Zaman masa muda2 dulu blogging kat friendster saja, which was waaaay back in around 2004? Or 2005? Yang penting dah lebih kurang 10 tahun jugak aku blogging. Blogs, they watch me grow. From those childish posts sampai laa sekarang post yang tak berapa nak matured ni haha. Kalau tengok my first post kat blog ni pun masa tahun 2008. Around december. Well masa aku masih kat Centre For Foundation Studies (CENFOS) dulu or should be called matrik uia. Gigih je aku taip panjang2 nama haha. 

I don't know what is it, really, has been happening to me. Kadang2 rasa serabut, kadang tu rasa macam ok pulak. Tak tau laa kenapa recently. If only hidup ni macam games ke apa. Bila kita rasa tak best ke apa, or the chances of survival is really low, we can just hit the quit button and restart a new game. Well life isn't all like that. When we have chose an option, what we got to do is to just proceed with that option. Some kind of... no turning back? Tapi biasa lah. Semuanya mematangkan. Semua bagi kita pengajaran hidup. Whether what we have gone through is right or wrong, bad or good. Everything has it's own reason.

Dalam hidup kita akan terus belajar. Sama ada belajar dari kesilapan sendiri atau ambil pengajaran dari kesilapan orang. Kadang tu kita tak dapat nak bezakan antara baik dan buruk. Kita rasa macam benda tu baik je untuk kita buat, tak ada masalah. But guess what? Sebenarnya apa yang kita buat tu salah sekali. Bila dah terantuk, baru nak terngadah. Baru nak pikir, eh, salah ke apa aku buat ni? Tapi ni semua, belum terlambat kita nak baiki kesilapan kita. Manusia sentiasa ada peluang nak baiki keadaan.  

Apa2 pun at certain point of my life, baru la kadang tu aku akan terdiam. Baru la aku akan terfikir segala tindak tanduk aku selama ni bagi kesan ke kat orang lain? And apa pulak kesannya kat diri aku sendiri? Lama berfikir baru nak tengok consequences of my own act. Mungkin laa manusia kena banyak kali terantuk baru dia nak sedar akan kesilapan diri sendiri. Baru aku boleh sedar, what I did was wrong. Why did I do this? Why did I do that? Kadang kita manusia, tak nampak kita tengah buat kesilapan.

Well aku sebenarnya dah tak nampak hala tuju post aku sekarang ni. Just few words need to be out of my mind so laju je laa aku tekan keyboard. Moga fasa keserabutan ni berlalu dengan cepat. Moga aku jadi lebih matang dengan melalui fasa keserabutan ni semua. Moga semuanya baik2 sahaja.

Aku rasa macam tau je punca kenapa aku rasa serabut tapi kadang rasa macam tak tau kenapa aku nak menyerabut.

Well, a woman's mind is like a maze. Try to explore, and you might get lost. Till next time

blog comments powered by Disqus