BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 13, 2011

Mereka kata aku gemuk, tak pernah nak kurus. Kenapa?

Sekarang ni, ramai jugak lah warga UIA yang aku jumpa, bila jumpa aku je mesti kata aku makin kurus. Especially bila aku jumpa mereka yang dah lama gila aku tak jumpa. Yerp, mereka puji aku kurus. But the thing is, bila aku jumpa family aku, mesti mereka still kata aku gemok. Why eh? Lagi laa bila jumpa nenek or nenek sedara aku. Nenek belah mak aku kata kaki aku besaaaaaaar. Sumpah sedih actually. Mereka ni macam buat aku gila down lah actually every time jumpa mereka.


Actually, aku tahu jugak lah sebab dia kenapa. Sebab nya? Sebab dulu aku kurus. Serius. Tanya mak aku. Mak aku pernah cakap lah kat aku, dulu2 aku ni macam tak cukup berat. Masa aku sekolah rendah lah kan. Mak aku siap bawak aku jumpa doctor. Siap doctor risau kenapa aku tak cukup berat. Kurus tak aku dulu? Kurus. Aku tau.


Then, aku start gain weight waktu sekolah menengah. Walau tak ketara mana lah. Still, aku gained weight quite much. The uncontrollable way of eating menyebabkan aku jadi macam ni. Mula laa muncul lemak2 yang tak diperlukan. 


So sekarang, aku actually under state of depression. Sebab mereka tak boleh anggap aku kurus dah, sebab mereka dok banding aku dengan yang dulu. Kakak aku yang no 4 tu, dulu memang gemok laa. Orang panggil dia debab, and orang panggil aku si kurus. Sekarang ni akak aku yang tu dah turun berat agak berkilo2 gak lah, so dia kira dah makin kurus sekarang. Compare dia dengan dulu, sumpah lain gila dah sekarang.


My family have started to compare me and her. Walhal, aku dengan dia beza lebih dari 10 kilo kot!! Lebih 10 kilo. Mereka kata aku dah sama saiz dengan akak aku yang tu. Memang sumpah malang lah untuk aku, sebab aku berasal dari kurus, telah gemok dan cuba kembali kurus. They kept comparing me with the old me. Kakak aku pulak memang bertuah since dia dari gemok berubah menjadi kurus. Last2 yang jadi mangsa kutukan every time balik kampung siapa? Aku jugak. Aku jugak lah. Buat penat shed of 3-4 kilo last2 pujian kurus pun takde. Cakap aku gemok lagi ada laa. Can't you guys see the depression that I have here right now?


Dalam banyak2, aku boleh mengadu kat mak aku je lah. Eh, siapa ye tak sedih, bila balik kampung je orang sedap mengata kau gemok. Walhal, you know you've tried so hard to lose weight. But your efforts seems being unappreciated with this kind of sh*t. How harsh can the world be for people like me? Bersyukur laa bila korang berasal dari gemok then dah berjaya kurus. At least korang akan rasa appreciated jugak.


Yeah, I know, I need to lose 10 kilo also to make me look super thin, then baru orang nak kata, "Eh, ko dah kurus lah". Baru orang nampak beza aku dulu dan sekarang. Baru orang kata aku ada effort nak kurus kan badan. Aku kena jadi tiang elektrik macam dulu baru mereka nak kata aku kurus.


Girls get depressed easily with these kind of words. But some people just couldn't catch that lah kan. And the worst thing is, bukan lelaki yang selalu komen pasal benda ni, perempuan jugak yang mengomen tuh! Perempuan jugak. Padahal kita perempuan semua tahu, weight is a big issue for girls. I just couldn't understand why.


Ok, aku silap lah sebab suka makan merapu dulu2. Chocolate bars aku habiskan sorang2, marshmallow pun sebungkus makan sorang2 just in one night, keropok jajan semua aku bantai. The thing is, I've stopped doing it now, okay? Seems like all my efforts has gone on waste =/


Dah lah. Malas nak amek kisah apa orang cakap dah.

blog comments powered by Disqus