BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, December 11, 2011

Finally, my fourth handphone

Recently, aku beli handphone baru, which Samsung Galaxy Ace. Well, to be honest, this is the very first time aku jadi pengguna smartphone. So like, seriously, aku noob sebenarnya bab2 smartphone ni hahah. Selama ni aku memang pengguna tegar (well, tegar laa sangat kan) Sony Ericsson. Tegar lah jugak. Sebab 2 kali gak lah aku beli Sony Ericsson.


I don't buy new handphone like I buy new clothes. I rarely change my phone. So this is like, the 3rd time aku tukar phone? Dulu zaman sekolah, aku dah start beli handphone actually. Beli sendiri wehhh. Hebat tak? Haha. Bukan mahal pun. Nokia biasa je. Tak ingat lah Nokia yang mana. But I am sure yang warna dia biru. Baby blue. Then, my second handphone was sponsored by my father since it's my first time as a university student. Sony Ericsson. RM800 lebih gak lah harga dia. Handphone tu bertahan dalam setahun lebih. Then one day, cover belakang handphone tu hilang bila aku masuk rumah hantu masa festival apetah kat UIA. Masa tu aku decide, tukar handphone baru lagi.


My third handphone, the one that before the newly bought handphone, was bought after I lost my second phone. Sony Ericsson G900. Haaa, yang ni sempat tahan dalam 2 tahun jugak ah. Tu pun beliau melalui saat2 begitu duka dan sengsara bersama aku hahaha. I've dropped this phone countless of time actually. Punyalah banyak calar-balar kat badan beliau. Sangat berbeza rupa beliau sekarang dari saat beliau lahir didunia ni dulu HAHA. Aku pun malu nak tunjuk muka terkini beliau sekarang hahaa. Anyway, this phone rosak, was because of my bad. Air mineral aku tertumpah kat dalam beg, menyebabkan handphone ni sesak nafas dan meninggal dunia begitu saja tanpa sempat diberi bantu CPR haha nampak sangat menipu nya. OK LAME. Handphone aku ni actually masih boleh start. The problem is, sim card tak boleh detect. So yeah, I decided to buy a new handphone lah kan.


Finally, my fourth handphone, Samsung Galaxy Ace. Compared to my previous handphone, actually phone aku kali ni even beliau ni tergolong dalam keluarga smartphone, beliau jugak antara handphone termurah pernah aku beli. RM780 tunaiiiii. My previous two phones semua harga RM800++ gak lah. So actually, to be honest, aku sumpah puas hati guna handphone ni. 


Dude, first time kot pakai smartphone. Ternganga2 kagum gak ah guna handphone ni HAHA. Menyebabkan aku terpikir kenapa laa aku tak pernah terpikir nak beli smartphone sebelum ni. Ayat berbelit2 aku ni haha. Baru laa aku tahu perasaan menggunakan Android, di mana ko boleh dapat berjuta2 free applications kat internet tak yah keluar sesen pun. Ok, sumpah jakun hahaha. Aku pernah jadi Android developer okaaaay (developer la sangat padahal kau takat main ubah coding orang je haha).


Aku ada reason jugak lah kenapa aku pilih samsung. Well, orang ada tanya jugak, kenapa tak alang2 beli blackberry je? Aku jawab penuh ikhlas tulus hati aku, aku seriously tak pernah suka Blackberry. Sumpah tak pernah suka. Tak pernah aku berkenan tengok design Blackberry ni actually. And aku rasa Blackberry sangat overrated. People bought it because they can actually show off yang handphone mereka mahal HAHA no offense, aku gurau je. And also sebab BBM. "Eh, nak BBM pin kau pleaseeeee", dengan penuh rasa bangga kat facebook. Tu sebab aku rasa Blackberry ni overrated.


Then orang tanya kenapa tak beli iPhone? Yang ni pun aku nak berterus terang. Sebenarnya lah kan, kalau beli iPhone, aku tak tau kenapa, aku akan rasa sangat ketinggalan jugak lah kan. Sebabnya iPhone ni kalau keluar yang baru, mesti pakai nama yang sama. Diulangi, nama sama. iPhone 3G laa, iPhone 3GS laa, iPhone 4 laa, iPhone 4s laa. Sat lagi keluar iPhone 5 pulak. Tak ke rasa makin lama makin kau ketinggalan? Hahah. Bila kau pakai iPhone 4, tengok pulak iPhone 4s, rasa macam iPhone 4 kau tu macam dah lama gila. Ni laa sebab kenapa aku tak pilih iPhone even aku rasa iPhone itu macam cool.


Pastu actually, another choice aku, of course HTC. Tapi tu lah, HTC best. Handphone semua nampak smart. Sumpah aku suka tengok.Tapi masalah nya, yang sumpah lawa2 belaka, mahal. RM1000++. Haihhh, rambang mata mak tengok nyah oiii.


At last, aku pilih Samsung jugak. Sebab aku rasa Samsung moderate lah. Tak terlampau overrated. Even orang kata Samsung ni tiru iPhone banyak. Tak kesah lah. Not my problem pun mereka nak tiru2 ni. And seriously, Samsung memang banyak gila tawarkan smartphone yang sangat affordable untuk student. Some of the phone okay, not all. Dah tau takde kemampuan takyah menggatal nak capai Galaxy Note lak kan. Or SII. Ikut kemampuan lah nyah oii haha. 


Aku actually ada gak aim nak beli Samsung W. Well, because of few reasons. Harga dalam RM950 gak ah. Tapi lepas tolak tambah timbang tara (ehh?), aku decide beli Galaxy Ace akhirnya. Also because of few reasons. Aku actually memang berpuas hati lah kan dengan phone ni. Cuma satu je lah problem, battery. Aduhh, tiap2 hari aku kena cas handphone ni. Nasib laa bill elektrik UIA yang bayar haha. 


Since handphone yang ni fragile, aku jaga agak gila elok gak lah. Siap ada sarung lagi lah untuk si Ace yang sorang ni. Pernah jatuh sekali actually. Tapi tu pun jantung aku ikot jatuh sekali haha. Nasib ler jatuh kat tempat rendah je. Hoiii, tak berani nak buat lagi nyah oiii. 


So, ni laa dia buah hati aku yang baru. Gambar google jeeee. Sorry! haha. 

blog comments powered by Disqus