BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, March 26, 2011

Caution, pregnant lady on board!

Alhamdulillah, praise to Allah, because currently my first sister, is having a baby in her tummy! Yeay, finally after quite a long wait, which is in around 3 years, my sister finally is pregnant. Only God knows how hard they tried just to have a baby. Kakak aku pun dah umur 29 tahun ni. Agak lambat for a first baby tapi still alhamdulillah, Allah kurniakan rezeki kat diorang. Hasil kesabaran selama beberapa tahun jugak lah. Dan kami sekeluarga pun memang menanti2 cucu pertama dalam keluarga ni.


Okay, I was kinda envying those people who already have anak buah jugak lah. Tertunggu-tunggu jugak lah aku. Tapi apa nak buat, rezeki mereka lambat. And kakak aku actually ada masalah dengan the thing yang hasilkan eggs tu, apa ke nama, ovari ke? hahaha. Siot aku dulu amek biologi kot. Tak ingat apa dah. So dulu lama jugak lah nak tunggu benda tu cure. Pelik jugak sebab kakak aku still kena period pain dulu walhal sepatutnya orang dah kahwin supposed dah tak ada dah period pain. Tapi dia still ada. Rupa2 nya ada masalah kat situ. Mula2 risau jugak kanser ke apa. Alhamdulillah cysts biasa je.


Kalau ikutkan, family sebelah nenek belah ayah aku ni ramai jugak lah dah kahwin. 2 of my cousins sudah kahwin. 2 of my sisters pun sudah kahwin. Tapi signs of getting babies tak jugak lah kelihatan. I was kinda afraid, takut kalau2 this family kena curse ke apa. Mana tau ada orang dengki atau tak puas hati. Nauzubillah hi min zalik. Tapi turns out everything is fine, insya Allah.


Oh, ya. Usia kandungan dah nak mencecah 2 bulan jugak lah. Dalam 7 minggu macam tu umur dia. Aku berharap sangat2 kandungan ni dapat membesar dengan sihat dan dapat lahir secara sihat. Hopefully Allah lindungi bayi kat dalam kandungan tu. And of course kawan2 semua, aku bakal menjadi Mak Su or Mak Cu hahaha. Takpe ar. Aku suruh baby panggil aku kakak je la. Layak lagi kan? hahaha.


Anyway, hopefully my third sister will be next. Hopefully dia pun mengandung cepat2. Dapat meramaikan lagi legasi keluarga Roslan Julis. Cis dengki pulak tengok kakak aku pregnant. Terasa nak pregnant jugak pulak hahah. Okay Suhaila, habiskan study anda dulu zzzzz


Another 7 months to go! Woohoo! (aku excited macam aku pulak nak beranak hahah)

blog comments powered by Disqus