BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, September 13, 2010

Raya, agak bosan lah

Dah lama dah sebenarnya nak update blog. Tapi tak ter-update2 lagi. Berapa banyak dah dok draft je, tak publish2. Tangan dok "tap tap tap" kat keyboard tapi lepas tu, "backspace backspace backspace". Dalam hati berharap entry kali ini berjaya di post. Kalau korang tengah baca entri ni, sah lah dah selamat kena publish.

Raya macam biasa, takde lah semeriah mana. Yelah, raya kat PJ saja, apa rasa? Aku pun tak tahu. Raya first, lepas sembahyang raya, ada laa jugak gerak pergi balik kampung kat rembau. Sampai tengah hari, lepas maghrib gerak balik dah. Siap2 pakai baju raya bagai tapi bukannya pergi beraya sangat pun. Most of the time, family members isolate themselves kat rumah saja. Bergumbira sesama sendiri. Aku ramai saja kazen tapi nya, aku tak rapat sangat dengan kazen.

Rumah nenek aku dekat hulu langat pulak, singgah time raya kedua. Kazen memang ramai di situ tapi kazen aku ramai nya memang lelaki lah. Berapa kerat je perempuan dia. 3 orang saja kazen perempuan aku belah sana. Yang lain semua lelaki kot. Semua tibai layan ps time kitorang datang. Actually, itu jugak lah antara sebab aku dah tak tidur kat rumah nenek aku time raya. Pasal kitorang semua perempuan, mana pulak nak sumbat kami kat situ bila dah reramai lelaki, ye dak? Kami pun memang orang dekat sangat. Dok pj je pun. Tak sampai sejam lah nak sampai rumah nenek aku.

Then raya ketiga, zzzz. Takde apa pun. Pergi shopping kain kakak aku nak kahwin. Lepas beli kain, officially raya ketiga aku off macam tuh je.

Dan hari ini, aku melangut lagi depan facebook. Sambil cuba berharap aku mampu study untuk semua mid-term. Di hari raya ke empat.

Agak bosan lah raya aku.

Takpe lah, aku tak kisah sangat pun. Dah biasa sangat dah. Kalau last year atleast kakak sulung ngan abang ipar aku ada. So takde lah bosan sangat. Pasal dia tibai main mercun dengan bunga api.

This year aku rasa macam nak ber-barbecue pulak. Tengok lah nanti macam mana. Mana boleh biar raya berlalu dengan begitu bosan, kan?


Neway, layan ler gambar raya aku. Atleast ada laa gak kami bergambar hehe



Secara tipikal nya aku nak cakap, Selamat Hari Raya lagi sekali. Maaf zahir dan batin :)

blog comments powered by Disqus