BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, June 12, 2010

My everyday event this holiday is jogging, or I might say jalan2 dekat taman aman. Good stuff to do laa since I don't walk that much bila kat rumah ni.


So tadi went for a walk lagi. Tapi hari ini pergi time petang since in the morning was full. Kena hantar kakak aku balik Gombak lagi. She will be having her final next week. In the evening, it's quite a different atmosphere compared to the morning. Morning lagi refreshing lah. Lagi2 bila pagi tak ramai orang. Kalau ramai pun, warga tua je. Umur 50 and above.

Tengah jalan2 tadi, tiba2 time nak balik dah aku cam perasaan ada 3 (or maybe 4?) guys going towards my mom and dad. Not really going towards la, macam lebih kurang going to our way. Aku pulak mata dah makin rabun dah ni, mula2 tak perasan siapakah gerangan mereka ni. Cubaan membuat bodoh pun bermula. Memang cadang nak buat taktau la pasal kenal pun tidak kan. Tapi tiba2, aku macam mula perasan siapa kah mereka ni. Rupa2 nya mereka ni kawan2 time sekolah rendah dulu, yang dah gila bertahun jugak lah tak jumpa. Apa lagi, me being me, cuba mengelak mereka habis-habisan. Tapi cubaan macam tak berjaya. Dan aku rasa mereka perasan siapakah aku. So mereka pun buat lah bunyi-bunyian menunjukkan mereka mengenali aku. Haihh, cubaan aku untuk mengelak gagal.

Bukan lah tujuan aku nak menyombong dengan kawan sekolah aku dulu. Tak langsung. It's just, dulu2 aku memang tak baik dengan budak2 lelaki lah kan. Kalau ada yang baik pun dah putus hubungan dah dengan mereka. Itu satu sebab lah. Satu lagi sebab, aku tak nak berhubung dengan diorang ni bukan sebab apa, sebab nya, aku macam agak err... meluat jugak tengok gambar diorang ni (mereka yang aku terserempak ni) kat dalam facebook, bangga dengan botol arak. Ye, mereka buat muka bangga pegang botol arak, and minum arak. So adalah baiknya, aku tak yah terlibat dengan mereka langsung. Kalau orang lemah iman, boleh terpengaruh kut.

Haihh, memang kecewa dengan orang melayu (and orang islam) zaman sekarang ni~

blog comments powered by Disqus