BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, June 21, 2010

Imej budak UIA

Hari ini berjalan lagi kat Taman Aman. Macam biasa lah. Tengah syok2 jalan2 dengan mak, tiba2 mata aku tertarik kat 3 orang yang tengah borak2 sesama sendiri. Sorang perempuan and 2 orang lelaki. Lama jugak aku perhati diorang ni. Pasal aku rasa macam kenal pulak yang perempuan tuh. Lama aku perhati, baru aku perasan, dia ex-schoolmate aku, merangkap budak UIA juga sekarang. Nama terpaksa dirahsiakan tapi kalau budak sri aman tau kot siapa kalau aku cakap dia tuh pengawas dulu and kembar lelaki. One of the guys tu kembar dia, and the other one boyfriend dia, budak UIA juga.


Dalam dok perhatikan dia macam tuh, aku pun dok cerita lah kat mak aku yang aku kenal perempuan tuh. Aku cakap lah dia budak Sri Aman and also budak UIA. Tiba2 mak aku pun bertanya lah satu soalan yang cukup persis, jitu dan tepat pada pandangan aku:

"Budak UIA ke? Mana tudung dia?"

Terkesima sebentar aku mendengar soalan tuh. Mak aku bertanya bukan secara sinis tetapi atas sebab curious.

Haihhh, tak tahu lah nak cakap apa. Aku pun bukan baik sangat pun. Tapi satu je la, kalau nak tahu lah kan, even budak UIA pun, mereka semua (termasuk aku) tetap manusia biasa. Macam mana korang nampak manusia kat luar tuh, macam tuh jugak lah perangai budak2 UIA. Tapi tak lah semua begitu, ramai jer yang alim2.

p/s: statement interesting pernah aku dengar; "Budak UIA terbahagi pada 3. Satu golongan extremist, satu golongan liberal and satu lagi golongan atas pagar. Pilih lah kau nak duduk kat mana".

Renung2 kan dan selamat beramal ^_^

blog comments powered by Disqus