BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, May 30, 2010

Kekeliruan tanda-tanda kematian 100 hari perlu diperbetulkan

Dah berapa hari aku asyik kaji benda ni je. Google-ing kat internet sana sini try to find new information about it. Akhirnya, aku temui jawapan kat sini:




Kesimpulan yang aku dapat, benda tu semua mengarut je sebab dalil pun tak sahih, bukti pun tak ada. Kematian sepatutnya diingat 24 jam setiap hari. Bukan beringat bila konon dah dapat tanda je. Betul jugak kata2 diorang ni, kalau dah ada "tanda", nanti semua orang tunggu tanda baru nak beribadat, baru nak bertaubat. Kalau betul pun ada, mungkit firasat semata yang Allah kurniakan kat siapa dia kehendaki. Bukannya tanda2 jelas seperti ini. Kalau adanya konon2 "tanda2" ni, maka rahsia kematian yang terletak di tangan Allah, bukan lagi rahsia.

Merata2 aku jumpa posting pasal tanda2 ni dan mostly mereka semua percaya tanpa siasat terlebih dahulu. Aku pun hampir2 jugak lah nak percaya tapi perasaan ragu2 lebih menebal.

Bila kita ada kekeliruan, sepatutnya rujuk pada mereka yang lebih berilmu, bukannya membuat kesimpulan sendiri. Bila dah start buat kesimpulan sendiri, itu yang berguru dengan syaitan tu. Aku sebenarnya dah lama nak cari pendapat dari mereka yang lebih arif. Try cari merata2 tak jumpa. At last jumpa jugak kat forum ni. Wallahua'lam bissawab~

Sesungguhnya akal itu sepatutnya digunakan untuk berfikir~

blog comments powered by Disqus