BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, April 27, 2010

Study? Kena effort sendiri lah beb!

Oh, I think this gonna be another emo post jugak lah. I found one fan page on facebook stated that



Though I am not really agreeing with this group tapi still I respect others punya opinion. Maybe those kind of people that actually belongs to the the so called group boleh di panggil hypocrites. Okey fine, I don't mind that. Tapi, while browsing through the page, I found one super annoying post that stated:

"aku ad set member mcm nie... kuang hajo.!!!!! aku follow ar mula2...

last2 bila exam ambil ngkau... aku fail!!! dorg selambe yeye!!!! lulus dgn cemerlang!!!
arghhhHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

You guys don't find it annoying? I found it superbly sangat gila annoying okaaaay. Reasons? Mesti lah ada reasons. First and foremost, tahu apa itu study smart (plus study hard? kot). Dammit lah. Very hate those people yang mengalami kegagalan and start to blame others. Oih, f*cking sh*t, I hate this kind of people. Selama yang aku pernah dengar selama, kalau kau betul nak lulus exam (or even to get A), perlu ke kau nak mengharap sangat kat kawan kau, hah? Perlu ke? Sebelum exam payah sangat nak tunjuk effort nak belajar. Bila dah nak exam baru terhegeh-hegeh nak cari kawan, then bila dah dapat result, kawan tu cemerlang, kau nak salahkan dia dapat result bagus? Kalau nak study, it's up to you, YOUR OWN SELF untuk tahu apa yang perlu nak study dan apa tak perlu. Perlu ke kau nak ambil kisah si hipokrit2 tu nak dapat result berapa?? Kalau sendiri tak ada effort nak belajar, tak guna jugak. Buat apa nak salahkan orang lain bila sendiri punya result busuk. Hey come on. Biar lantak pi depa lah yang hipokrit tu nak berlagak macam diorang genius. Perlu ke diorang punya perangai tu nak effect result kau? Kan ke ramai lagi orang yang kita boleh cari untuk timba ilmu. Ini tak, bila result dah macam tu, starts to blame others. Yucks, benci orang macam ni! Kau sendiri pergi kelas, kau sendiri tahu apa yang lecturer ajar, kau sendiri sedar. Perlu ke nak bergantung harap kat people yang kau so called "hypocrites" ni? Perlu ke?? Bukan ke ramai orang lain kau boleh bergantung harap. And diri sendiri tu pun bukannya tak pandai, tapi PEMALAS. And another effort boleh buat, pergilah cari lecturer ke, tutor ke.

Aku bukan apa. Aku sangat benci orang2 macam ni, sebab I used to be one of them. Well, kinda. That's why aku kata, aku benci diri aku yang dulu. Aku mahu berubah. Bagi aku, biar lah kau tak pandai macam mana sekali pun, yang penting dalam belajar ni, effort kena ada. Dan dengan adanya effort, biar result kau busuk macam mana pun, kat mata aku kau tetap orang pandai. Orang yang tak mahu berusaha mencari ilmu tu tetap akan jadi bodoh selamanya kat mata aku. Lagi-lagi bila dah start blaming others atas kegagalan diri.

Bagi aku jugak, bila nak menuntut ilmu, ego tu kena rendah. Walau kau rasa certain particular people tu lagi rendah result dari kau, tapi kalau dia ada ilmu nak di share, dia tetap cikgu. Tak perlu lah nak rasa malu pergi menuntut ilmu dengan dia. Sebab apa2 pun, dia tetap ada something yang lebih dari kau. Kau janganlah fikir diri hebat sangat semata-mata ingat diri tu dah berilmu sangat. Padahal ilmu baru seciput.

And to those people yang diorang benci sangat dalam group ni, aku tak kisah lah kalau kau nak berlagak genius ke hape ke dengan mengaku belum study. I don't mind. It's up to you. Cuz you guys know jugak lah kan, mind your own business. Biar lah diorang nak lagak macam tu ke hape ke, yang penting LAGAK DIORANG TU TAK BAGI EFFECT LANGSUNG KAT RESULT KORANG2 YANG LAIN NI LAH. And one sweet reminder untuk people2 yang dibenci ni, even korang tak nak mengaku dah study tu, cuba2 lah murah2 sikit nak share ilmu. Takyah nak simpan ilmu tu sorang2. BERKULAT nanti.

That's all from me. Oishh suka benar emo posts skang ni.

p/s: seperti yang aku selalu amalkan, tak yah lah nak dengki dengan rezeki orang lain, rezeki masing2 kan ada



blog comments powered by Disqus