BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, November 22, 2009

A day in my kampung

Td gi balik kampung. Agak lama gak aa tak balik. Well, since ari raye arituh x balik. Nk jugak la jengok2 uwan kat kampung ngan 2 org makcik yg dok skali ngan uwan. Sume da berusia. So just take some time utk dok skali skala lepak kat kampung. Hm, uwan aku lately nie makin degil la. Ye la, org tua, aku paham sgt2. Dia skang dok dh tanak pantang makan. Selalu dok mkn jek ape dia nk makan atas alasan dia kate dia da tua so dia nk mkn ape saje dia nak selagi dia bole. Hidup pn da tak lama da. Hmm.. nk marah x leh gak. Btol la gak ape dia kate tuh. Nothing wrong with that. Tp tah la. Riso gak ngan dia. Da la ade darah tinggi kot. Takot2 kot body dia x tahan ngan sume2 tuh jek. Kalu mude lagi ok aa. Antibodi masih kuat. Ni da tua2 nie, bukan tahan sgt. Adeh, wat riso jek.

Oh, tadi aku dok blaja satu lagi perkataan baru dlm bahase nogori. Tu aa td dok la pusing2 kat pekan rembau nampak ler ade banner tulis, "Hobin jang, hobin!". Sumthing like that ler. Aku dok plik ler amende laa hobin. Pastu tanye laa mak aku amende hobin tuh. Mak aku pn memula cam da lupe, haha, lame sgt dok kl. Pastu baru ler dia teringat. Hobin tuh maksud dia "lawan balik!". Lebih kurang camtuh ler. Mak aku kate tu bahse klasik negeri sembilan tuh. Tu yg aku cam jarang gile dengar. Nampak diorang dok tepek kat banner time n9 lawan ngan klate arituh. Baru ler taw wujud nye perkataan hobin tuh haha. Aku bukan lah org nogori yg asli yek :P but still aku bole paham atleast 80% dr ape yg diorang dok ckp ler.

Last skalik nk ckp gud luck kat adek sedare aku yg amek spm. esok dia ade exam math. 7hb nnt baru ler abes exam. So, gud luck nina, for spm! Nnt pas abes exam, cuti ler puas2 6 bulan. Takde lagi da cuti yg lame camtuh pasni. Meh ler dtg kl lepak ngan kitorang nie hoho~Kazen aku yg kanan skalik tuh. Nur Fazrina binti Rosli
p/s: erk, apesal aku napok pendek? haha

blog comments powered by Disqus