BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, July 26, 2009

Psychologycally, sifat bulat?

I just extracted some interesting facts from Izzati. She just went for a camp, an Islamic camp to be exact actually. And after she came back, she asked me this question,

"Antara bentuk segitiga, segi empat sama, segi empat tepat, bulat dan bentuk S, bentuk mana paling awak suke? Jawab ikut hati, apa yg first terlintas kat fikiran"

And without thinking even further, I blindly chose round shape. And of course, every shape will have their own meaning. So, this is the explanation:

1. Orang yang memang susah nk fokus.

Agaga~ serius kene tepat kat btg hidung kot. Siape yg kenal aku, sure taw camne aku sbnr nye kat dlm klas. And camne aku react kat lecturer everytime aku dok dlm klass. Har3~ siyes ckp, aku jarang2 skali dpt fokus bile lecturer ckp kat dpn. Percaya ataw tidak, utk klass programming kat matric ngan kat gombak nie, sikit pn tade aku penah fokus time lecturer mengajar kat dpn. Aku mmg taley duduk still camtu jer utk dgr org bercakap. Aku akan start maen ngan pensel la, kalu ade internet lak aku akan online. Even klas m3 pn, bukan 100% aku dpt dgr ape bro tu ckp. Otak aku suke la melayang ke mane yg dia nk. Ni mmg tak tipu. Aku sgt3 kurang daya fokus. Aku lebey suke wat self study kat bilik~

2. Orang yang boleh buat multitasking.

Ni pn agi satu mmg agak btul but not 100% btul la. Tp mende ni dpt tgk time aku tgh study. Aku kalu study, taley dok diam and study jer. Lagu wajib ade and kat tepi aku mesti tersedia laptop utk aku maen game/online sambil study. Adekah ini dipanggil multitasking? Entah, aku pn tatau. X dpt cari contoh laen yg lebih baek. Tp yes, I don't mind multitasking. Ask me to do 3-4 jobs at one time, insya Allah boleh kot.

3. Kekemasan bg seseorang itu sangat la abstrak.

Um yg ni cam malu sket nk citer tp ape yg aku ley kate, bilik aku tak la secantik dan sekemas bilik gadis2 laen. Camne nk ckp ek? Tp ape kesimpulannye adalah kemas bg aku hanya la sedap mate memandang and takyah la nk bercorak2 hape2 tuh. Uhuhu aku x reti la. Aku hanye perlu taw barang2 aku dok kat mane, itu sudah cukup. Aku bkn jenis yg very particular. Aku x bape kesah la kalu barang tu x bape tersusun asalkan aku dpt jumpe barang yg aku perlu. Aku da reveal mende nie, so jgn la korang kensel aku jadik calon isteri korang ek. Aku suke kemas, tp secara abstrak har3~

4. Orang yang suke berkawan ngan sumorang, it means, bkn jenis memilih kawan and takyah kawan ngan org spesifik.

Aku yg dulu mungkin jenis memilih kawan, tp aku yg skarang, totally not. Aku yg skarang nie jenis yg suke tambah network, suke kawan ngan sape2 jek. Sume nie aku blaja stat dr aku dok ict. Ye ar, memandang kn aku tukar course agak lmbat so kebanyakan klasmate aku adelah junior dr pelbagai lapisan. Dulu kat matrik, I never stick kat one group. At one time I'll be with this group, and the other time lak dok nyebok kat group laen. Tu sbb aku rase kalu kat cni tetibe aku sesat kat group memane pn, I think I can survive. Prinsip aku senang, sape nk kawan ngan aku, kawan la, sape pikir nk buang aku dr hidup dia, I could careless. Banyak agi org boleh buat kawan kn? Hurm, in fact sbnr nye aku pikir kalu jmpe ngan org baru nk kwn agi best, sbb dpt jmpe ngan manusia yg melampau byk ragamnya. Tp satu jer prinsip kene pakai, jgn buang kawan lama kite. Networking itu penting haha~

So basically aku rase sifat bentuk bulat itu byk kene ngan aku. Mungkin ade agi sifat laen yg aku x mention tp nie yg dpt aku fokus kan skarang. Besh jugak permainan psikologi nie sbnr nye huhu~

p/s: btw, kalu sape pilih segitiga, segiempat same, dua2 tu adalah org yg sgt contrast ngan aku ek. sifat kite sgt la berbeza. And kalu pilih segi empat tepat lak, dia adalah sgt natural. Dua2 belah punye sifat pn ade~

blog comments powered by Disqus