BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, June 15, 2011

Penggodam salah faham niat "baik" kerajaan.

Link: Penggodam salah faham niat baik kerajaan


Rais Yatim's statement raised my concern. Niat baik kerajaan? What? Well, hello??


Seriously aku cakap lah, kenyataan macam ni macam meminta-minta untuk kalah dalam pilihan raya akan datang. Aku bukannya penentang kerajaan sebelum ni. I am natural. I wasn't really into opposition nor the government. Tapi bila government dah kacau hak asasi aku sebagai pengguna internet, patutkah aku marah? Aku rasa patut. Tiba2 je diorang buat aku rasa macam nak pangkah pembangkang untuk next pilihan raya ni. Remember, me and most of the downloaders are already eligible to vote for the PRU. You guys messed with us, serve you right. You'll see what will happen when you poked thousands of youngsters. This ain't right ya know, ain't right. 


All right. Aku pengguna Unifi. Mungkin bukan lah pakej termahal sekali, tapi still, aku bayar agak mahal. Kami dijanji dengan janji2 manis gila ah konon2 boleh download gila pantas tak sempat kelip mata dah siap download. Tapi kalau website download pun dah kena block, hape nak download haaa? Rasa kalau aku repot polis sebab kena tipu dengan unifi diorang terima ke tak?


Just aku nak komen lagi satu lah, pasal mereka kata file sharing websites ni illegal websites. Gila damn stupid weyyyy. File sharing websites and P2P are NEVER illegal. The illegality surfs out bila benda yang di download itu adalah benda illegal. Yang bodoh benar nak pergi ban satu website apekehal? Bengap sangat? What about those innocents people who need some good stuffs out there where they can only get them from FS sites? Also some open source stuffs like ubuntu, where easily can be download from there. 


Isu pasal hackers luar negara nak hack website negara kita. Terus terang kata, aku tak suka sebenarnya. Sebab aku tahu consequences yang bakal terjadi kalau mereka berjaya menembusi sekuriti kita. Mereka black hat. Mereka jahat okay. They can messed up dengan rahsia Malaysia jugak lah sebenarnya. Tapi bila dah kerajaan dah bodoh sombong macam ni, aku tak mampu nak kata apa2. 


Artis Malaysia kata nak suruh kita beli original stuffs mereka yang kualiti gila "baek" punya. Kah kah kah gelak besar aku la. Statement paling kelakar pernah aku dengar. Siapa jer nak create torrent untuk korang encik2 artis malaysia oii. Sapew jewwww? Kalau ada orang create, rasa2 ada orang nak seed dengan leech tak? Rasew cam takdew jewww hahaha. Dah tu, dan2 gini pulak mereka nak ban jiwang.org. The only active website selain 4shared yang ada local music. The ONLY place muzik2 malaysia mendapat nama dan tempat. THE ONLY OKAY. Kat sini nama artis Malaysia naik menggunung. Kat sini tempat korang promote lagu semua. Kat mana je lagi orang dengan rancak nya promote artis Malaysia? Sini je lah sumber utama, well atleast untuk aku lah. Aku kelakar rasa bila mereka kata kalau kita download, album mereka tak laku nanti. Okay here, honest confession from me, aku pernah okay beli original album kumpulan2 Jpop Jrock dulu. Aku tak kisah bazir beratus2 ringgit semata2 nak sokong artis kesukaan aku. Sebab aku suka mereka. Aku rasa mereka berkualiti. Berbaloi untuk aku beli. Bukan berpuluh ringgit, beratus malah mungkin capai tahap ribu pernah aku belanja untuk beli original stuffs. And the best part? Aku download jugak mp3 mereka. Aku ada collection mp3 mereka in my laptop even aku dah beli original. Just for my satisfaction. I am proud to say, aku pernah beli original stuffs. Bila dah ada penyokong, bila betul korang ada kualiti, takkan kalah punya korang kat cetak rompak dohhh. Nak salah kan siapa? File sharing gak? Memang bodo gila.


Dah malas nak cakap. Ini mungkin antara entri last aku akan sentuh pasal isu ni. Kalau betul kerajaan tamau tarik balik arahan blocking websites, terus terang aku kata, aku nak pi unifi punya center, nak maki diorang pasal tipu aku dulu pastu aku nak diam2 dalam gua macam orang zaman batu dulu2. Dah bye.


Oh ye , aku download assignment kat MU pun jenayah siber gak ke? Tak kan? So STFU.

blog comments powered by Disqus