BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, June 9, 2011

My high school: SMK (P) Sri Aman

Well, after leaving school for almost 5 years, I just finally feels like writing something about my dearest high school, SMK (P) Sri Aman, Petaling Jaya. An all girls school. A place where I grew up, a place where I fall, and picked my self up again. Eceh, malas nak jiwang pasal sekolah haha. Kita mulakan pengenalan sekolah aku dengan lencana Sri Aman


"Berusaha Kemedan Jaya". Slogan kot? Entah aku pun tak sure. Tapi warna rasmi Sri Aman ni ungu dan kuning. So warna ni agak sensitif untuk aku. Aku nampak je orang pakai purple and yellow, mesti aku terpikir sekolah aku punya ah. 


Ni dewan sekolah aku sekarang. Sudah di cat baru. Penuh dengan perkatan yang aku rasa macam pelik jer. Maklum lah sekolah aku sangat bangga bila tergolong dalam kumpulan pertama sekolah cluster. Bersejarah dewan ni. Banyak citer antu hahaha.


Sekolah aku ada stokin nya sendiri. Kena beli kat koperasi sekolah. Tak leh pakai stokin lain, nanti kena halau haha. Tapi stokin ni lah yang kami bangga-bangga kan. Tak caya? Cuba google pasal Sri Aman, mesti gambar stokin ni ada keluar sama. Pastu, kami pun ada seluar track sendiri. Aku punya seluar dah rabak haha.


Ni gambar masa aku reunion dulu. Honestly, aku sebenarnya tak rapat pun sangat ngan bebudak ni. Well, since, aku kinda anti-social, and isolated sikit masa sekolah dulu. Tapi aku pergi jugak reunion. Memandangkan aku nak teman best friend aku pergi. Takpe, rela je nak pergi. Ni baru sebahagian lah. Ramai couldn't make it. Sebab mereka ramai sudah fly pergi overseas. Budak2 Sri Aman ni suka belajar kat overseas. Aku tak tau kenapa. Hampir separuh dari mereka belajar overseas mak bapak yang tanggung. Sebilangan kecil je under JPA ke apa. Trend? Entah.


Tu je lah kot dulu serba sedikit pasal sekolah aku. Tiba2 macam malas nak tulis panjang2 haha. Anyway, my school is a girl school. So, it's kinda a heaven for the guys haha. And siapa yang tak kenal tradition sekolah aku, mesti ingat kami ni semua gedik2 belaka. Oh tak. Tak jugak lah. Kami tak segedik yang disangka. Cuma separuh je. Haha. And we like to cheer, and sing. Itu semua tradisi kami. And also jerit2 sampai nak terkeluar anak tekak. Kalau siapa masuk sekolah kami tanpa mengenali siapa kami, mungkin akan ada sedikit kejutan budaya. 


Tiba2 aku rasa entri ni macam boring. Tak kisah lah. Penat tulis, publish je lah kan. Rugi je aku taip panjang2. Nanti lah kalau rajin aku tulis lagi pasal sekolah aku. Daaa~


sumber gambar: google je

blog comments powered by Disqus