BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 23, 2011

Kecewa

I'm disappointed with this world? Probably yes. Lately, I am disappointed. 


Things happen. And when things happen, it made me realize something. And I realize that, this world is cruel, full of injustice. 

Cukup lah kata, bila dah berlaku sesuatu perkara tu, aku macam tiba2 tersedar. Tiba rasa macam telah dikejutkan dari tidur. Tuhan tunjuk aku sesuatu. Tuhan tunjuk aku perangai sebenar manusia. Tuhan tunjuk aku, manusia itu pentingkan diri sebenarnya. Aku punya sedikit kecewa disitu. 

Aku tak tahu kenapa. Aku cuba sedaya upaya. Sedaya upaya aku kerahkan kudrat, bantu apa yang perlu, bila seseorang manusia perlukan bantuan. Walau susah, aku cuba juga. Selagi mampu, selagi manusia perlu bantuan aku.  

Tapi aku tak tahu kenapa, kadang bila aku susah, segelintir sahaja yang tunjuk muka. Bila perlu aku, disimpan aku disini. Bila tak perlu aku, dibuang aku ketepi. Manusia.

Ah ini baru perkara kecil. Kau belum mengadap dunia sebenar.

Sudah lah dunia. Aku kecewa.

blog comments powered by Disqus