BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 4, 2011

Game zaman kanak2: Saidina!

For the first time in these few years, aku main game zaman kanak2 aku balik, Saidina! Haha. Kalau bahasa omputeh nya, Monopoly lah. Mula2 tu macam bosan sikit lah. Ye lah, since benda ni nampak macam game kanak2 mula2 tuh. Then, lepas je pusing the second round, mula rasa excited. Gila excited seyh! Tak sangka dowh, permainan zaman kanak2 kan be this exciting. Gila babas hilang stress, I tell you!


Mula2 luck aku macam tak berapa nak baik lah. Beli tanah pun tak berapa nak mahal, pastu asyik lah menyinggah kat tanah orang lain, gila tak best -__-" haha. Tapi aku perlahan2 pasang gak lah strategi sikit2. Dok perhati macam mana orang lain main dulu semua. Beli jugak lah tanah murah2 even orang kata tak berapa nak berbaloi. For me, tanah murah aset jugak. Semurah2 tanah ada nilai dia. Sheesh, belajar accounting punya pasal lah ni haha. Macam tadi lah kan, aku beli tanah harga RM1,300. Tak lah semahal harga tanah Kuala Lumpur, RM2,600. But still, kalau fikir baik2 lah, since tanah RM1,300 possibility orang nak lalu dia tinggi, possibility orang kena bayar sewa pun tinggi kot. And bila dah bina rumah kat situ, harga nilai tanah akan bertambah. Sebijik je hotel aku bina kat situ dengan harga RM2600, bila je orang lalu, untung dalam RM6K lebih kot. Lagi untung dari sewa KL (harga RM2600 gak) takat dalam RM300 je padahal tak ramai orang akan lalu kat situ since biasa orang akan straight go to jail sebelum sempat lalu KL hahaha.


Dulu aku kecik2 tak pernah pulak lah terfikir ini strategi sebenarnya. Cis, kecik2 dulu otak kosong lagi haha. Tak sangka pandai jugak lah diorang implement idea buat game saidina ni. Never thought of this before. Lepas main game ni terus terfikir nak tambah aset kot hahah. 


Okay enough of that. Yang penting aku gila seronok main game ni malam ni. Dah lama sangat tak gelak macam tuh time main game. Macam kanak2 pun ada kot heheh. Terlupa kejap yang aku ini orang dewasa sebenarnya. Orang dewasa yang fikir dia tak perlu lagi permainan seperti ni. Tak salah sekali sekala kembali menjadi kanak2. My age might hold one huge number but in the heart, hey, I hold a heart as a kid :)


Kawan2, once in a while jom, we do these kind of games lagi? hehe (;

blog comments powered by Disqus