BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 20, 2011

Dah dewasa dah aku?

Tahun ni, aku dah 22 tahun rupanya. Rupanya lah kan. Hurm. Scary pulak rasa tiba2. Dewasa dah ke aku ni? Dewasa dah kut? 22 beb. 22. Kalau dulu2, aku rasa 22 tu macam tahap muda lagi. Tapi bila once me, myself sendiri sudah reach this age, aku rasa, 22 tu tua.


Currently on my second year, second sem dekat UIA. Next year dah third year kot. So I got approximately, another 1 and half year to go? That much time before graduating. Honestly, to tell you the truth, aku rasa macam sangat sedih nak grad. Rasa macam sangat tak mahu tinggalkan dunia belajar. Rasa macam.. entah?


Aku takut sebenarnya nak melangkah ke dunia pekerjaan. Seems like I'm not that ready untuk masuk ke dunia itu. Betul, tak tipu. Dunia pekerjaan itu, dunia orang dewasa, kau tahu? World full of corruptions, I might say? Since aku ni dah ada ramai kakak yang dah pun jauh lah menyelam ke dalam dunia pekerjaan tu, jadi aku macam dah ada gambaran sikit2 lah jugak. Scary dowh, tak tipu.


Okay, aku dah 22. Setahun setengah sebelum graduating. Then praktikal 6 bulan sebelum finally betul2 graduate. Then kerja, kumpul2 duit, kahwin? Planning hidup apa ni weh? Hahaha. Ha ha ha. Ha.. ha.. ha.. HA. Okay, serius. Apa planning hidup aku?


Since I'm living in this world just this one time only, supposed patut nya aku plan hidup kasi baik punya jugak lah. There's no time to waste, ya know. And one main point yang patut gila aku tekan kan kat sini, I am a girl. We are women. Our life begin at 20, not 40. We are so unlike men. We don't look young that long. Haih, ape aku nak tekan kan kat sini ek? Benda aku nak tekan kan kat sini is that, kita muda tak lama kut. 


Berapa tahun nak kumpul duit? Besar nanti nak kerja apa? How you want to settle up your life? How? How? How? 


People might say, ah kau. Baru 22 beb. Muda tu, muda. Fikir2 ler kemudian2 ker. Kasik enjoy dulu beb. Haha. Okay, fine. I got like, the whole my teenagers age untuk kasi enjoy habis2. But to me, sampai bila je. Habis je zaman belajar, berakhirnya zaman enjoy tak ingat dunia. You got life to build, ya know. You got to live your own life kot. Bukannya duduk bawah ketiak mak kau lagi en? Mungkin sebab aku rasa aku dah besar menyebabkan aku terfikir pasal benda ni. Fikiran sudah makin matured kot.


Anyway, mereka kata aku dah patut start to find a guy right now. Bila fikir balik, ada baik, ada buruk. Bila fikir balik, mungkin patut aku start mencari sekarang. Mungkin lah. I don't know. Pasal aku dah 22 beb. Aku ingat lagi, cikgu aku dulu pernah kata, nak cari laki, cari ler time masih belajar. Time kerja nanti dah susah. Haha. Agak la. Time belajar pun rasa macam susah nak cari orang. Good guys semua dah dimiliki kot. Should I start my hunt now? Should I?


Cita2 aku tak tinggi. Cukup lah setakat belajar, kerja, kahwin, balas jasa mak ayah, settling up my life and also settling down. Tu je pun. Memang tak tinggi. Tak lah berhasrat nak jadi jutawan ke, artis ke. 


Mungkin aku memerlukan anjakan paradigma dalam hidup sekarang. Mungkin lah. haha. 


p/s: yang penting jangan lah terlalu merancang. Just follow the flow of your life. Kalau terlalu merancang, you might end up being hurt badly. Ain't it?

blog comments powered by Disqus