BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, October 15, 2010

Banyak.kerja.minggu.ini

Okay. Mahu mengadu. Sila tutup mata kalau tak mahu baca. 


Aku ada 3 submissions minggu ni. 3 projek sekaligus. Ye tiga. Projek bukan takat taip2 gitu2 je. Projek aku kena buat coding. Tahu coding? Ini coding:


Contoh je tuh. Aku tibai ambil dari mana2 tah. Stressss aku dibuatnya. Boleh pulak dan2 tu submission date mahu nak sama pulak. Kelakar. Kelakar kan? hahaHA. Itu gelak tak ikhlas punya.


Coding first kena buat pasal android. Android? Ape kejadah nya itu? Mungkin itu soalan korang sekarang.



"Android is a mobile operating system initially developed by Android Inc., a firm purchased bla3... "


Itu yang aku dapat kat wikipedia. Senang cerita, android tu macam all the small devices lah. Ala2 blackberry macam tuh. Derr. Kelas networking derr. Apa kena mengena dengan android derr? Entah. Tak mampu aku nak jawab. Kalau networking mesti korang terpikir network lah, ip address, subnet semua. Tapi android? Sipi2 je kot kena mengena dengan networking. 


Apa yang aku kena buat? Amek coding mail client bla3 yang Sir Teddy Mantoro letak kat repository pastu implement kat dalam android. Ape gilo? Tak, tak gilo. Pasal markah 30 beb. Carries almost half of the carry mark. Dah lah susah gilo. Like you are currently studying the whole new language bila try nak buat coding android. And sir ko bagi masa dalam berapa minggu je. Sampai sekarang belum berjaya. Bila cerita dengan kakak aku, dia kata, "Eh, tajuk best nak guna FYP tuh!" Pale ahh. FYP berbulan2 jugak timing dia. Ni 3 minggu? Derrr. Aku tak lah sehebat tuh. 


Nasib baik lah lagi 2 codings aku dah biasa guna. HTML/CSS/Javascript dengan C. Tu pun apa kau ingat senang? Tak jugak lah. Bila run keluar beratus error. Tak ke rasa nak ter*tuuut* tengok. Agaga stress.


Aku nak pergi concert (fanmeeting?) JYJ minggu ni T______________T




Tapi aku ada banyak submissions. Tak apa lah :(




Nak jugak pergi tgk diorang!! T_________________T

blog comments powered by Disqus