BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, July 24, 2010

Malam yang agak menakutkan

Last night, pergi laa mahallah asma' dengan Aqilah Irina to buy dinner. So macam biasa, aku yang riang ria ni pergi laa dengan perasaan riang ria jugak ke asma'. So kitorang took the same route that we always use. Dalam tengah berjalan tuh, ada laa seorang sister ni kat depan kitorang. Dia pun nak pergi dinner kat asma' kut. Kitorang pun panjat lah tangga nak pergi asma'. Tiba2, sister kat depan kitorang berhenti berjalan. I kinda blur time tuh pasal you know me, aku kurang conscious dengan keadaan sekeliling. Tapi Qilah cakap lah, time tuh dia dengar sister tu cakap, "Eh, banyak nye". Without knowing apa yang banyak nya tuh, Qilah pun pergi laa tanya sister tuh apa yang "banyak" but dia buat bodoh je tak layan kitorang. Tiba2 sister tuh mengundur, and try to use another route. Aku dah panik dah time tuh. Apa hal pulak nih, aku pikir.


Tiba2, jugak lah, Qilah jerit, "Anjing!".

Aku fikir, "OMG! Anjing!".

Apa lagi, tanpa fikir sangat panjang lagi, aku terus patah balik. So was told before that kalau nampak anjing jangan lari. Usually jugak memang aku tak lari tapi kali ni sense aku kuat mengatakan suruh aku lari. So apa lagi, aku mula mempercepatkan langkah aku dua kali ganda, bukan, tiga kali ganda dari biasa. Wow serius, jantung berdebar tak leh blah langsung. Dengan hebat nya, tak pernah dibuat aku, aku lari naik tangga, sekuat hati. Padahal selalu panjat tangga, aku yang paling lembap. Haihh, dangerous situation biasa memang mampu buat manusia jadik kuat dari biasa haha. Dalam otak fikir dalam tuh, "Cafe, cafe, cafe. Cepat pergi Cafe!". Mata aku dah nampak cafe je time tuh. Memikirkan cafe ramai orang. Aku tak tau langsung berapa jauh anjing kat belakang tuh. Otak fikir nak lari je.

Sekali bila dah sampai kat cafe, terus aku berhenti, trying to catch my breath. Bila pusing belakang jer, nampak kut anjing tuh rupanya memang tengah sangat psycho, lari2 memang macam gila. Aku tak tahu apahal riang sangat anjing tuh kejar orang. I never expect dia boleh kejar sampai macam tuh. Gila ah psycho anjing tuh. Eeeek! Sumpah takut time tuh. And at the same time, ada dua orang sister yang tengah duduk kat bangku, pun lari sama. Semua lari berterabur kut time tuh. Memang kalau korang tengok, bapak psycho anjing tuh.

Lepas tuh, sebab sangat takut dengan anjing, aku dengan Qilah pun lepak lah kat lounge asma. Aku beli nasi ayam, pastuh makan lah kat situ. Lepas habis makan, lepak sat tengok tv sambil Aqilah online. Tengah2 tengok tv, my eyes catch bayang2 kat kat langsir kat tepi tv. Very weird, sangat weird punya bayang2. Aku pun pelik lah. As for me, aku memang kalau tengok something pelik, aku suka buat kepastian. So aku pun pandang lah bayang2 tuh. Macam ada dua tiga orang, pakai tudung tengah berjalan2. Aku dah start rasa pelik. Apa yang memelikkan bukan sebab apa, sebab bilik tuh satu bilik tertutup. Tingkap pun gelap. So how come boleh ada bayang2 macam tuh walhal takde orang langsung tengah berjalan time tuh. Aku suspect adalah tingkap yang boleh cahaya masuk. Bila pandang2, eh, takde pulak. So aku pun bagi tau la Qilah, out of curiosity. Bila Qilah pandang, takde pulak bayang2 tuh nak lalu. Bila Qilah not looking, aku ternampak lagi. Dalam 2-3 kali jugak lah. Last2 aku sudah cuak. And at last pulak, Qilah pulak cuak. Start ajak balik. Aku pun apa agi, balik ler. Mana sanggup nak stay kat situ lagi.

Haih, lately memang pelik2 la. Pasal mahallah asma and hafsah dah lama kena tinggal kut. Around three months. Dengan peristiwa Yusreena terdengar ada bunyi budak kecik menangis, teresak2 time pukul 3 pagi kat dalam bilik kitorang lah. Padahal mana ada budak. Semua dah tidur kut. Lepas tuh, Zati pulak time basuh baju kat toilet ternampak ada orang berjalan masuk toilet arah shower. Sekali bila tinjau, takde orang. Fuhh serammmmmm. Aku pulak lately memang selalu ah nightmare. Dua kali pecah compartment Zati tido sekali ngan dia haha. Siot memang takut mimpi dia.

Ishh, hopefully takde laa lagi anything happen. I am scared T___________T

p/s: malam ni banyak kali Zati ter-men-terkejutkan aku. Iskk, aku memang cuak abes laa~

blog comments powered by Disqus