BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 13, 2010

Camping Lembah Pangsun! part 1

Warning. Super looooong post bwh sane. So read at your own risk ;)

----------------------------------------------------------------------

Sungguh dh lame gak la camping nie baru arini aku rase nk update blog pasal nie. Pending sket hehe. Memandangkan tgh gune internet dirumah yg triple kali lebey laju dr broadband semasa di UIA, so aku sangat laa senang ati nk update kat umah jek. Kalu mau upload gambar, mmg laa lembap selembap yg mungkin dia bole lembap.

Well, camping ni seriusly tak penah pun di rancang kami. Ade laa dengar2 lat dok promote kat kitorang ckp yg caring club nk wat camping tp aku wat tak endah jek memula cuz first of all, I am not part of caring club pon. Pastu, tgk lak kat status diana gitau pasal camping kat Nur Lembah Pangsun under caring club. Rase quite interested nk join same cuz btol2 seblah camp Nur Lembah Pangsun tuh, ade tanah ayah aku, and atas bukit tuh lak, ade kebun arwah atok aku. So serious, since aku dari kecik da penah gi situ.

So atlast, kami pun decide in the very last minute jugak laa nk gi camp nie. Itu pun lepas diana ckp still ade kosong agi. Memula lat decided to follow tp dia dok cancel bila nk akhir2 atas masalah teknikal. Pegi laa hanya kami bertiga, Zati, Aqilah and aku plus diana, nina and Zati Murni.

Pagi sabtu tuh kami berkumpul kat depan tangga besar dlm pukul 7.00 camtu. Very2 fortunately, ade boifren Aqilah, nasirudin azizi yg membantu menghantar kami kat tangga tuh. Kalu tak mmg menapak laa kami ke sane pada pagi hari buta. Da la the night before tuh kitorang sume tido lambat. And then x pat tido, so agak liat laa nk bangun pagi tuh. Bangun laa dlm kol 6 camtuh.

Naek bas dlm kol 7.30 camtuh and bertolak nk dekat kol 8 kot. Bese laa org Melayu mesti janji Melayu kan. Aku dok seblah Aqilah Irina and Zati dok seblah diana. Zati masok bas jek tros jalan. Tak sempat pandang kiri kanan da tido oo. Qilah lak halfway da jalan. Padahal jarak antara Hulu Langat ngan Gombak tersangat laa dekat. Tak sampai sejam pun jalan.

Pastu sampai kitorang ade sesi senam pagi. Aku yg sgt laa tak tahan nak wee wee tros lari pi kejar toilet. Haihh, memane tmpat pun, mmg toilet laa yg aku carik dlu kot. Diorang tros laa senam2 pagi and then ade lak sesi pecah kumpulan. Aku dpt kumpulan itik bersame Kak Zarith, Aisyah and Rowin. Oo yea, kalu anyone of you penah dengar laa kan teater "Tasbih Terakhir" kat uia nie, Rowin nie laa sebenarnye director dia. Aku serius tak realize, until laa pas aqilah bagitau.

Pastu ade sesi ice breaking. Ckp name, and gitau ape unik pasal diri kite. Aku mmg tak pat pikir laa apekah yg unik sgt pasal diri aku. Zati ckp dengan penoh laa keyakinannya, "Saye rase rambut saye unik tapi jgn tanye pape". Ok Zati! Kami akan senyap! hehe. Pastu lak, aku serius tatau ape yg unik and then zati ckp, "Mate awak". Aku pun terpakse laa ckp, "Kwn2 saye ckp mate saye unik tp saye pun tak sure" Sumthing like that laa. And ade laa dgr diorang ni ckp "A'ah2. Mata dia mata pompuan". ErkkkK. Jgn tanye aku. Aku pun tatau pe maksud tuh. Padahal rmai member ckp mate aku cam mate kucing. Kucing gatal to be exact haha. Or mata stim woots! Ok2, mata aku slalu jadik bahan, aku tak kesah~ Pastu Qilah lak ofcourse rmai da taw pe unik pasal dia. Poo2 ngan wee2 dia laa pe lagi! hehe

After that ade sesi wat logo and cheers. Pastu sesi pasang khemah. Aaa, session yg nie kami ade sket laa difficulties sebab antara kami 3 org, hanye Aqilah Irina saje yg taw camna nk pasang khemah. Kami bertindak mengikot arahan. Tp disebabkan kami slalu teamwork bersama, and sangat memahami satu sama laen, so kami siap pasang agak cepat. Hasil setelah lebih 2 semester jadik team same2 ;) Sempat jugak tolong diana, nina and zati murni wat khemah skali.

Then ade lak sesi presentation slide shows amende laa sume pastu break utk lunch. Huishhh. Lunch dia mmg terbaek la! Kami pegi da la free2 saje. Tp free pun makan mmg gile aa sedap. Sangat berbaloi laa jugak. Pastu dpt ice cream free sebab presiden, abg arip blanje. Fuhh, rezeki besaq sungguh. After makan2, time solat. Lepas solat tuh bincang2 pasal cultural night. Then ade session utk obstacle. Time nie mmg habes pancit laa aku. Nk kena panjat tinggi2. Aku mmg tak tipu laa kan, takot tinggi. Sempat laa skip satu halangan sampai kena sindir ngan abg yg jaga obstacle tuh. Haishh tabole2. Kalu aku panjat tinggi pastu taleh turon, sape mau tolong? Ish3~

Lepas obstacle stop kejap utk solat. Oo lupe. Untuk mlm cultural night tu, kitorang punye team wat drama memandangkan kami ade Rowin sebagai ahli kumpulan. Aku memula cam bajet nk mengelak dr kene berlakon so pe lagi dok tawar laa diri jadik bace puisi. Ingatkan kene bace sket jek. Last2 hampes. The whole time mmg aku yg kene bace sume memandangkan drama tuh lebey kurang drama bisu jek. Sempat within interval antara solat and aktiviti seterusnya, berlatih puisi ngan Rowin. Serius bapak malu. I never knew that Rowin tuh direktor so dengan muka tak malu aku bace puisi depan dia. Pas Aqilah Irina ckp, baru taw di tuh direktor. Tp serius laa kan, atleast aku ade pengalaman bekerja dengan org professional. Baru taw camne diorang susun babak sume. I learned sumthing from that. And to tell you the truth, aku bangga dpt keje ngan Rowin, even kejap saje.

Pastu ade aktiviti rafting! My favourite part! Seriously. And time nie memasing da x ikot grup da pon. Sume grup campor2. Memula abg bomba tuh tunjuk laa cara nk pasang rakit. Guna kayu, tayar ngan tali. So kami pon reramai laa ikat rakit tuh. Grup kami yg plg laju ikat rakit. Bangga2! Padahal tak effect pun pertandingan tuh. Sumorang kene angkat rakit reramai gi kat kolam buatan yg ade kat tgh2 camp. And lepas sume ready dok atas rakit, kitorang pun lumba laa. Kene lumba amek bola kat hujung kolam, pastuh patah balik bwk bola. Memula tuh bole dayung gune pendayung. Sampai kat ujung da taleh gune pendayung da. Kene patah balik dayung gune tangan. Fuuhh. Penat kot rafting nie. Memula tuh ok laa. Pasal ade pendayung. Bila nk patah balik tuh, mcm nk tercabot kaki ngan tangan rase. Ooo yea, aku memula dok depan. Dok within Alina ngan Aisyah. Pastuh time nk patah alik tuh, depa dua orang da anjak ke depan pulak. Tinggal aku sorang2 kat blakang ngan Rowin ngan Fahimi. Fahimi ni pun agi sorang. Aku tak sedar yg dia nie mantan presiden time tuh. Haishh. Aku nie lmbt pick up laa mende2 camni. Tp time tuh mmg aku dok blakang sorang2 agak malu laa. Da la sluar sume da basah time tuh. Nak ngadap dak laki dua org nie mmg tak laa kan. Tros pusing tak mau ngadap depa dua. Tp still tinggal sorang kat blakang la.

Punye laa kitorang try our hardest nk gerakkan bot tp unfortunately mmg tak gerak laa pasal tade strategi. Memula tuh fahimi sorang jek yg terjun dlm kolam dok tolak rakit. Pastu Rowin ikot skali. Last2 sume member pon terjun masuk kolam. Termasok laa aku yg x reti berenang. Seb baek ade life jacket. Air kolam tuh da laa bapak kotor gila kott. Kalu tgk dlm kolam mmg x napok pe laa. Bayang ikan berenang pon tade. And one info la kan, air kolam tu dlm dia ade gak aa dlm 9 kaki. Lebih kurang 3 meter. Masok dlm tuh mmg kaki takleh jejak tanah ar. Tak rase langsong. Bapak ngeri kott. And aku ngan bangga nk ngaku kat cni yg aku da terminom air kolam yg busuk tuh. Bangga tak? haha. Lepas lame berusaha baru laa berjaya sampai. Pastuh ade taklimat sket dr abg bomba then sume gi mandi before solat maghrib.

Lepas solat maghrib ade tazkirah sket. And ade laa one story being told by fahimi nie. Um, Fahimi ni diorang kate dak irk. Well, the truth is, tgk si fahimi kind of brings back memories dr matric melaka. Muka dia serius ingatkan aku kat sorang laki kat matrik melaka sane. Ok itu citer lame serius xmo bukak da. Klakar pon ade haha. Anyway aku rase most of you da penah bace da citer nie. Citer pasal sorang abang nie dengki ngan adik dia yg slalu minum susu mak dia lagi banyak dr abang dia. Then one day abg dia yg sgt dengki ngan adik terpikir nk racun adik dia. Pastu dia letak laa racun kat tmpt menyusu tuh. Last2 esok pagi bila si abg bangun tgk2 ayah diorang yg mati. Moral of the story? Pikir sendiri. Haishh, yg wat aku plik, sorang dak irk menyampaikan tazkirah maghrib camni. Hahah bukan kesah sgt pun. Sempoi aa tu. Cuma intipati tazkirah tak kene sket.

---------------------------------------------------------------------------------

Penat lak mau type. Aku nie da la ske citer sebijik2 pe yg jadik. Tape laa. Next post la smbung. And probably upload gamba skali :D

blog comments powered by Disqus