BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, September 26, 2009

Raya & balik semula ke UIA~

Setelah bersuka ria bercuti selama full 2 minggu, akhirnya esok akan kembali semula ke uia yg terchenta oohoo~ Antara rela dan x rela aku nk kembali ke sane. Well, rela sbb aku da rindu same rakan2 yg dikasihi tp x rela ofcourse laa sbb byk assignments ngan projects yg menanti. Juga nk dpt results exams ngan nk mengadap final. Adoi x sanggup lak bile pikir. Da terase begitu besh bermanje2 kat umah sambil mengadap internet 24 jam. Tp tu laa, sila la menerima kenyataan yg anda akan bakal kembali ke uia mengadap nie sume waaa T_T

Neway, raye da seminggu da pn. Dlm seminggu nie, ofcourse jmpe balik ngan sume sedara mara yg aku kira, hanye dpt jmpe setahun sekali. Kot ye jmpe lebih skali pn mesti laa sbb ade kenduri ke hape. Kalu x, mau nye nk berjumpe. Masing2 sebok ngan family masing2. Cousins sume da besar2 belaka. Yg dulu aku tgk kechik btoi, skang da besor. Adek2 yg dulu maseh laa aku igt skola menengah agi, sume da siswa, siswi da skang nie. Pastu ade lak kazen yg da stat bg duet raye kat, maka bertambah nilai duet raye taun nie. And ade jugak kazen yg bakal amek spm taun. Gud luck laa aku nk ckp.

Huhu, bile da besar2 nie, suasana raye mmg rase agak laen laa. Skang nie mak ngan ayah da x hulur sgt duet raye, anak2 lak start menghulur duet. Excited raye tuh still ade, tp x se-excited time kecik2 dulu. Tp tahun nie ok laa gak sket pasal tetibe laa akak aku bwk sebeban bunga api ngan mercun balik umah. Dan aku berjaya menarik mereka yg da dewasa ni utk turut same melayan bunga api dan mercun. Kalu x sblm nie sume da malas nk maen pasal sume rase diri da dewasa so mcm malas nk maen. Hua, this house needs a baby atau budak kecik laa utk memeriahkan agi suasana raye. Ye laa, bile sume da besar2, sume org sebok nk kerja laa, ape laa. Aritu, a day before raye baru laa the whole family dpt kumpul same2. Tape laa, sume org growing up kot. Yg plg kecik pn aku tu laa x rase sgt suasana raye.

Bile raye nie laa nmpk sket camne jadik kat sedara2 aku yg jauh tuh. Ade yg da bertambah besar da family diorang. Dpt baby ngan menantu baru, well, tanpe aku sedari hua3. Nmpk sgt mmg jmpe setahun skali jek. And da nmpk laa lately nie yg sume pn da berusia. Pakcik2 ngan makcik2 da nmpk makin aging. Not young anymore. Budak2 yg dulu kecik, skang da nmpk besar da sume. Menyebabkan aku terase diri makin tua oo. Rase sgt x besh laa pulak. Terima laa kenyataan kite sume makin dewase. Zaman kite lak yg kene bg duet raye hampir tibe huhuhu~

And aritu pn ade laa gak member skola lame yg aku x jmpe ade laa dlm 2 tahun, dtg jenguk2 kat umah aku. Sudi juga mereka dtg agi kat cni even though aku yg kind of tak igt sgt lagi kat mereka. Aku sgt jahat laa. Terkejut smpi terus speechless bila diorang dtg. Sume da berubah da aku tgk. Dan kedatangan mereka menyebabkan aku mengenang kembali zaman2 aku kat skola dulu. Pahit, manis, sume ade. And ngan diorang laa aku membesar dulu. Skang memasing da bwk citer sendiri. Menyebabkan aku rase cam da susah nk masuk ngan mereka jugak laa. Sori la kwn2, kalu aku aritu layan korang ngan x bape baek. Blur sekejap da time tuh huhu~

Neway, nk ckp Selamat Hari Raya agi skali and maaf zahir & batin. Jumpa kembali di UIA~

blog comments powered by Disqus