BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, September 4, 2009

Ari nie ari jumaat kedua dlm ramadhan. Rase cam ade unsur2 ketenangan kat cni gak aa. Pagi2 agi da hujan, rase redup jek. Sgt besh oo. Tp cam berangin sket aa menyebabkan rase cuak sket tu agak ade. Ramai da sedia maklum aku nie mmg takot ngan angin time ujan sbnr nye. Tape x kesah aa, tu bkn main point di sini.

Well lately nie da rase kurang daya kreativiti dlm nk tulis blog. Idea pon da cam ciput2 je dlm kepala nie. Rase rindu lak ngan time dulu2 yg aku sgt suke meng-update blog smpai x igt dunia. Skang nie pegang keyboard pon rase cam da tatau nk tulis ape agi. Pe kes lately nie pon tatau ar. Neway, x kesah ar, yg penting aku x tinggal kn tros dunia blogging and bloggers nehh. Da lame berkecimpung, sayang plak rase nk bersara (cewah bersara gitu hoho~)

Ooo ye, lupe pulak. Arini klass discrete math abes awal. Well agak syok ar. Tp abes awal pn bersebab gak ar. Sbb nye lecturer klass math aku, Bro Hairi, wife dia nk bersalin dh. Waaa sgt syok. Ni dia punye first child jugak ar. Dpt anak laki. And sgt besh ler sbb anak dia lahir pada bulan ramadhan and pada pada hari jumaat. Siyes berkat. Aku dulu pon lahir ari jumaat gak. Tp still aku nie anak yg sgt degil and byk kali xmo ikut ckp mak ngan ayah. Tape2, setiap org ade kelemahan dan kelemahan perlu diperbaiki.

Besh nye la bro hairi tuh. He is one of the most respectable lecturers I have ever seen jugak ar. Seorang yg sgt berwawasan tinggi. Niat dia sgt bagus sbb nk tolong org melayu though dia tu half chinese and half malay. And dia punye otak sgt bisnes. Aku bet dia punye income for one month mesti tinggi gile and konpem agi tinggi dr income dia sbgai lecturer. Tp still dia neh nk jugak jd lecturer. Ye arr, utk jaga saham akhirat jugak la kan. Sbb pahala mengajar ilmu ni sgt tinggi dan takkan putus selagi org mengamalkan ilmu yg di ajar. Termasuk dlm pahala yg x putus2 kalau kita da mati nnt. So tu sbb ar aku rase sir nie sgt respectable. And td even isteri dia da mmg nk bersalin da, dia still igt tanggungjawab dia sbgai lecturer so dia still takes his time utk ajar kitorang even dia kene stop kn klass awal. Yg the girls sume da buat muke excited bile dgr sir punye baby will soon be born. Aku pn da cam cuak da time tu. Pikir nk suwuh je sir balik trus. Ye ar, bile da time2 camtuh, konpem la dia punye wife needs him the real most at that time. Td ade gak aa girls yg ckp kalu aku ler jadik bini dia, konpem ler aku merajuk. Well, aku pn mungkin rase gitu gak kot sbb time tuh ler mmg sgt2 perlu support dr suami. Tp aku rase wife dia x kesah kot pasal mungkin diorang share pemikiran yg same. Tanggungjawab itu nombor satu.

Hopefully wife dia selamat la. Sbb aku dpt rase la diorang nie mmg jenis org yg baek2. Suke berbudi ngan org. Isshh, sgt jeles la. Besh nye da ade anak. Tp proses nk lahirkan anak tu mmg scares me the most la jugak. Bertarung nyawa tu nk lahirkan anak. Kemungkinan utk kehilangan nyawa pn ade gak. Tu sbb aa kalu meninggal, seseorang itu mati syahid. Aku mungkin still x paham agi tp kalu da jadi seorang ibu nnt, baru la dpt paham perasaan seorang ibu yg sbnr. Betape susah payah nk lahirkan kite. Betape bertarung nyawa nye time nk lahirkan kite. Tu blom masuk agi time nk besarkan kite yg penoh kedegilan nie. Tp ye ar, bile da besar2 nie, aku cam paham skit2 ar ape perasaan seorang ibu tu. Sgt berbeza dr perasaan seorang ayah. Mak slalu rase tak smpai ati bile tgk kite. Slalu tmpat aku mengadu mmg la kat mak aku. Time2 aku rase sgt down, pi la kat mak dok citer. And percaye atau x, mak aku mmg ikut same sedih. Ayah aku mungkin sedih skalik tp ye ar, bese laki tend not show their feelings. Tape, aku paham.

Neway, congrats to my dear lecturer. Hopefully everything will went well and moga2 anak tu membesar jadi anak yg soleh. We all hope so =)

blog comments powered by Disqus