BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, July 5, 2009

Okay, serious skrg aku tatau ape perasaan sbnr aku. Sama ade keliru, sedih, risau atau ape. Mungkin lebih kepada keliru.

Skrg baru aku btul2 sedar sbnr nya ayah aku tgh sakit. Ada kemungkinan sakit yg tak normal tp stil tak tau sakit ape. Sbnr nya ayah aku mmg da lama sakit tp mungkin sblm nie aku dlm state of denial. Well, ignorance is a bliss. Aku slame nie tau ayah aku cam kurang sihat tp aku pura2 cam tak tau up until smalam kat cameron highlands. Kitorang mmg la jalan2 cam bese kat citu have fun and everything. Ayah aku mmg muka cam x larat sbb penyakit pening dia tuh. Aku fikir benda tu benda biasa sbb ayah aku mmg slame nie asyik pening jek.

Tp time mlm tu time lepak kat bilik mak ngan ayah, tibe2 jek ayah ckp sumthing. Sumthing yg sbgai anak korang x mo dgr. Ayah aku tetibe jek ckp kat kakak suruh kakak aku langsai kan sume hutang dia. Aku memula wat muke cam hepi tetibe diam. Sumorang diam. Aku dok perhatikan muka ayah. Nmpak mata dia dh merah. Pastu mmg aku pintas dia ckp kenapa ayah ckp camnih. Pastu ayah gelak2 jek. Dia cam nk cover muka dia yg nk nanges tuh.

Balik bilik tuh, sorang2 anak ayah nanges. Firstly, stat ngan aku pasal aku mmg tgh shock gile. Last2 sume nanges. Aku lak time tuh mmg tahan lagi pastu decide nk pi dok jap bilik mak ngan ayah. Time tuh aku mmg try control gila perasaan. Aku serius wat muke cam hepi padahal dlm ati sbnr nya Allah saje yg tau betapa aku menahan perasaan time tuh. Betapa sedih nya dlm hati Allah saje yg tau. Aku pandang muka ayah jek aku rase nk nanges tp aku tahan. Time mak aku nk mandi sat, ayah dok lepak atas katil ngan muke cam penat pasal mkn ubat. Cam biasa dia tgk la majalah3. Aku lak time tuh tibe2 mmg langsung x dpt tahan perasaan dok nanges kat katil single kosong kat seblah tu. Mmg cover abes muka ngan selimut. Mmg aku nanges dlm diam time tuh. Bile time ayah aku mandi baru aku tunjuk kat mak yg aku nangis. Yg aku sbnr nye btul2 sedih ngan condition ayah... tp aku x mo tunjuk kat ayah yg aku menangis. aku x mo wat dia risau ;(

Pastu td lagi skali dia ckp ngan kakak sulung aku suruh dia jaga kitorang adik beradik pulak. Aku mmg x leh tahan. Cara dia ckp dia cam gambar kn yg dia btol2 cam da x pjg usia. Aku tak tau nape dia nk ckp camtuh. Wat aku sedih sgt2. Serius sedih. Ayah aku sbnr nye lum jmpe doktor pakar agi. Dia jenis tipikal org2 tua yg x ske gi hospital. Bagi dia klinik is enough. But then takat ubat klinik boleh wat ape la sgt cuz they don't know ape penyakit sbnr dia. Ubat yg dia bg pon lom tentu btul. Ayah aku lak mmg consistently makan ubat smpai aku rase dose dadah pn cam da byk. It's a painkiller, I'm guessing.

Aku sbnr nye lum ready agi kalau2 ayah pergi dlm mase terdekat. Selama nie dia sgt kuat, dia yg paling kuat dlm family nie sbb dia sorang jek lelaki. And aku sbnr nye tak leh trime yg dia sakit. Dia skang da tak rajin nk gurau2 ngan kitorang sume, especially ngan aku. Sedikit sebanyak, aku rindu ngan gurauan dia. Aku rindu ngan ayah yg slalu happy dok usik anak2 pompuan dia. Aku rindu segala nya. Aku blum nk lagi dia pergi. Aku x dpt terime.

Lagi skrg aku kesian ngan mak aku. Depan ayah, dia tunjuk diri dia sgt tabah. Sgt2 tabah. Tp depan aku, dia x mampu tahan air mata. Mak aku perempuan, so dia tak la sekuat mana. Aku tak tau ape nk jadi kalau anything happen pasal mak aku dh biasa selalu ngan ayah. diorang jarang berpisah lama. And mak aku sbnr nya x sekuat mana. Aku tau pasal aku anak dia. And aku sebagai anak mmg nk support dia. Cube pegang dia selagi aku mampu walaupn aku sendiri rase x mampu nk pegang diri sendiri kalau jadi ape2...

Mak aku ckp sbnr nya ayah aku risau. Dia sgt risau kalau jadik ape2 sape nk jaga anak2 pompuan dia. Sbb selama nie mmg dia jenis yg took care of his daughters no matter what happen. dia jenis yg sgt overprotective. Kalau balik lmbt sket jek mesti dia risau habis. Dia risau nnt kalu dia takde, camne makan minum anak dia? Camne ngan life anak dia? Dia risau sume tu... tp aku pn rase ayah aku nie lemah semangat skit. Belum tau lagi penyakit sbnr and dia cam da putus asa. Aku sbnr nya teringin sgt pegang tgn dia and bagi kata2 semangat, jgn putus asa, jgn putus.. tp aku hanya mampu pegang and pandang dia. Tak mampu nk ckp ape2... aku mmg x reti nk borak pasal mende2 ni ngan dia. slame nie aku tukang bagi support kat mak aku jek pasal selama nie hanya mak jer yg lemah dan memerlukan sokongan. Ayah aku slame nie tough enough without my support. Skrg nie? Aku pn tatau nk watpe...

Anyway, seriously praying hard for his own safety. Doa supaya dia pjg umur. Aku atleast nk biar dia tgk aku berjaya. Berjaya bagi scroll ijazah kat dia. Atleast tgk aku besar smpai aku kahwin... Ape2 pn, aku still anak ayah...

;(

blog comments powered by Disqus